عقبگرد ۵۶۶ واحدی شاخص کل بورس

عقبگرد ۵۶۶ واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد قرمزپوش شدن نماگرهای بورس تهران و غلبه عرضه بر تقاضای سهام در سهم‌های پیشرو بود که کاهش حجم معاملات سهام و بی‌انگیزگی در تالار شیشه‌ای باعث شده تا چراغ بازار سهام کم‌سو شود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی […]

عقبگرد ۵۶۶ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد قرمزپوش شدن نماگرهای بورس تهران و غلبه عرضه بر تقاضای سهام در سهم‌های پیشرو بود که کاهش حجم معاملات سهام و بی‌انگیزگی در تالار شیشه‌ای باعث شده تا چراغ بازار سهام کم‌سو شود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این روز با کاهش ۵۶۶ واحدی روی رقم ۹۶ هزار و ۲۸ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش ۹۶ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۱۴۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۷۲۱ واحدی به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۱۳ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۴۷۵ واحدی به رقم ۶۸ هزار و ۱۹ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۸۲۳ واحدی عدد ۲۰۵ هزار و ۵۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۳واحدی روی رقم یک هزار و ۸۰ واحد ایستاد.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران با ۶۰ واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و فولاد مبارکه با ۵۶ واحد ملی صنایع مس ایران با ۳۹ واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی انفورماتیک با ۳۲واحد، پالایش نفت تهران با ۱۸ پالایش نفت بندرعباس با ۱۲ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۳۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۶ هزار و ۳۷ نوبت داد و ستد بود.

آگهی عرضه بلوک ۵۰٫۰۳ درصدی سهام شرکت توسعه معادن روی ایران توسط شرکت افق نیلی خلیج‌فارس به وکالت از شرکت‌های خدمات بازرگانی آینده‌نگر مهر، سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایران و نگین ساحل رویال به قیمت پایه ۶۶۱۴ ریال روانه میز فروش بورس تهران شد.

همچنین اطلاعیه عرضه اوراق مشارکت طراح‌های عمرانی انتفاعی دولت برای وی چهارشنبه و همچنین عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد سخاب ۷۴، اخزا ۶۰۷۴، اخزا ۶۰۴۴، برای امروز دوشنبه منتشر شد.

بازار سهام در حالی با معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور در اغلب نمادهای معاملاتی نبود انگیزه در بازار سهام و درعین‌حال عدم حمایت حقوقی‌‌ها از سهم‌های پیشرو باعث شده تا چراغ بازار سهام کم‌سو شود.

این در حالی است که عدم یک نقشه استراتژیک برای حمایت از بازار سهام از سوی دولت و برنامه آن برای این بازار باعث شده تا بازار سرمایه همچنان کودک یتیم اقتصاد ایران قلمداد شود.