تقویت ۱۶۵واحدی شاخص کل بورس

تقویت ۱۶۵واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بورس تهران دیروز همزمان با افزایش عرضه سهام در گروه خودرویی‌‌‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شاهد حمایت حقوقی‌‌‌ها از سهم‌های پیشرو به ویژه در گروه فلزات اساسی، پالایشی و معدنی بود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات دیروز با […]

تقویت ۱۶۵واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز همزمان با افزایش عرضه سهام در گروه خودرویی‌‌‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شاهد حمایت حقوقی‌‌‌ها از سهم‌های پیشرو به ویژه در گروه فلزات اساسی، پالایشی و معدنی بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات دیروز با افزایش ۱۶۵واحدی روی رقم ۹۶هزارو۱۹۴ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۷واحدی عدد ۱۷هزارو۱۵۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۱۷۶واحدی به رقم ۱۰۲هزارو۸۸۹ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش۱۵۶واحدی به رقم ۶۸هزارو۱۷۵ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۴۹واحدی عدد ۲۰۵هزارو۶۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش یک واحدی روی رقم یک‌هزارو۸۲ واحد ایستاد.

معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۱۷واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۶واحد و سرمایه‌گذاری ملی ایران با ۷ واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۳۹واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۰واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۲۲واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش‌کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از ۲۷۹میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۹هزارو۸۵۷ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های تأمین ماسه ریخته‌گری، حق تقدم خرید سهام لابراتوارهای رازک، حق تقدم خرید سهام آهن و فولاد ارفع، حق تقدم خرید سهام بیمه میهن، لابراتوارهای رازک، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان کیسون، کشت و صنعت پیاذر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، سولیران، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، تولید و صادرات ریشمک، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری ملت به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شد.

در بازار۲ بورس تهران بیش از ۲۷۵میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از ۷۱میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود. در عین حال کم‌تر از ۲۲میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران به ارزش کم‌تر از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اما ۱۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

در تاپیکو نیز ۱۲میلیون سهم به ارزش بیش از ۱٫۵میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه بود. همچنین کم‌تر از ۶میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از ۳میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی روبه‌رو بود. در پتروشیمی جم اما ۴میلیون سهم به ارزش بیش از ۴میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین بیش از ۳٫۵میلیون سهم تولید برق ماهتاب کهنوج به ارزش کم‌تر از ۳میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه شد.