تسهیلات مسکن بانک‌ملی با سود۱۷٫۵درصد خواهد بود

رییس اداره کل سازمان و روش‌های بانک‌ملی تسهیلات مسکن بانک‌ملی با سود۱۷٫۵درصد خواهد بود مسهود طاهری- هادی‌سالارخیلی در مراسم رونمایی از اوراق تسهیلات مسکن بانک‌ملی در فرابورس در نشست خبری افزود: افرادی که سپرده‌های کوتاه‌مدت در بانک‌ملی دارند می‌توانند علاوه بر ۱۰درصدی سودی که از این بانک دریافت می‌کنند، اوراق تسهیلات مسکن هم از بانک […]

رییس اداره کل سازمان و روش‌های بانک‌ملی

تسهیلات مسکن بانک‌ملی با سود۱۷٫۵درصد خواهد بود

مسهود طاهری- هادی‌سالارخیلی در مراسم رونمایی از اوراق تسهیلات مسکن بانک‌ملی در فرابورس در نشست خبری افزود: افرادی که سپرده‌های کوتاه‌مدت در بانک‌ملی دارند می‌توانند علاوه بر ۱۰درصدی سودی که از این بانک دریافت می‌کنند، اوراق تسهیلات مسکن هم از بانک دریافت کرده و وام ۶۰میلیون تومانی مسکن بگیرند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، رییس اداره کل سازمان و روش‌های بانک‌ملی ادامه داد: این سپرده‌گذاران علاوه بر ۱۰درصد سودی که از بانک دریافت می‌کنند، می‌توانند با فروش این اوراق مسکن ۳ تا ۴درصد سود هم به این صورت دریافت کنند چون این اوراق در فرابورس قابلیت معامله دارد یعنی سپرده‌گذار هم می‌تواند از تسهیلات مسکن استفاده کند و هم می‌تواند اوراق مسکن را به فروش برساند.

سالارخیلی گفت: با فروش این اوراق مسکن ­  قیمت ­ در بازار شکسته می‌شود و در حال‌حاضر این اوراق حدود ۶۳هزار تومان در بازار خریدوفروش می‌شود.

وی افزود: انحصار خرید اوراق با این اقدام کم‌تر می‌شود و متقاضیان می‌توانند بنابه درخواست خود خرید کنند و این امتیاز بسیار مثبتی برای سپرده‌گذارانی است که در بانک‌ملی سپرده‌گذاری می‌کنند.

رییس اداره‌کل ‌سازمان و روش‌های بانک‌ملی با اشاره به این‌که اوراق تسه مسکن را تا ۴ ماه نمی‌توانید خریدوفروش کنید، ادامه داد: این اوراق مسکن در زمان دریافت قابلیت خریدوفروش دارد و سود ۳ تا ۴درصدی را برای سپرده‌گذار خود به همراه خواهد داشت.

سالارخیلی گفت: متقاضیان با فروش این اوراق می‌توانند تسهیلات مسکن را برای هر نفر ۶۰میلیون تومان و برای هر زوج ۱۲۰میلیون تومان و در شهرستان‌های بالای ۲۰۰هزار نفر برای هر نفر ۵۰میلیون تومان و برای هر زوج ۱۰۰میلیون تومان دریافت کنند و در سایر مناطق ۸۰ میلیون تومان وام را دریافت کنند.

وی افزود: هر فردی می‌تواند بیش از ۶۰میلیون تومان هم اوراق بخرد ولی سقف تسهیلات مسکن در تهران برای هر نفر ۶۰ میلیون تومان است که نرخ این وام ۱۷٫۵درصد تعیین شده و بازپرداخت آن ۱۲ساله است.

سالارخیلی گفت: اقساط این وام به صورت پلکانی و از حدود ۹۰۰هزار تومان شروع می‌شود و هر فرد برای دریافت وام ۶۰ میلیون تومانی باید ۱۲۰ برگ اوراق خریداری کند.