سمات عضو هیأت‌رییسه فدراسیون سپرده‌گذاری‌های مرکزی جهان شد

سمات عضو هیأت‌رییسه فدراسیون سپرده‌گذاری‌های مرکزی جهان شد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، برای نخستین بار به عضویت هیأت‌رییسه فدراسیون شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی جهان (WFC) درآمد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، طبق مقررات فدراسیون سپرده‌گذاری مرکزی جهان، رییس و نایب‌رییس […]

سمات عضو هیأت‌رییسه فدراسیون سپرده‌گذاری‌های مرکزی جهان شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، برای نخستین بار به عضویت هیأت‌رییسه فدراسیون شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی جهان (WFC) درآمد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، طبق مقررات فدراسیون سپرده‌گذاری مرکزی جهان، رییس و نایبرییس گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری قاره‌های مختلف جهان به‌طور مستقیم عضو هیأت‌رییسه این فدراسیون می‌شوند.

در همین رابطه، در اجلاس آتی این انجمن که در مراکش برگزار خواهد شد، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران به‌طور رسمی به عنوان عضو جدید هیأت‌رییسه فدراسیون سپرده‌گذاری‌های مرکزی جهان (WFC) معرفی می‌شود.

پیش از این شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پاکستان از گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه عضو هیأت‌رییسه WFC بود که این شرکت در مجمع اندونزی از سمت نایب‌رییس این گروه کناره‌گیری کرد تا شرایط برای نامزدی سمات و حضورش در این پست افزایش یابد.

حسینفهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران نیز پس از مذاکره و رایزنی با اعضای کمیته اجرایی ACG، نامزدی کشورمان را برای احراز پست نایب‌رییسی این گروه اعلام کرد و سمات با اکثریت آرای این کرسی مهم بین‌المللی را کسب کرد تا دستاورد بزرگی نصیب بازار سرمایه ایران شود.