وجود ۴۰ میلیارد رکورد اطلاعاتی در بازار سرمایه

مدیرعامل سمات اعلام کرد وجود ۴۰ میلیارد رکورد اطلاعاتی در بازار سرمایه مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از وجود ۴۰ میلیارد رکورد اطلاعاتی در بازار سرمایه خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سمات، حسین‌فهیمی در ششمین همایش مدیران فناوری اطلاعات گفت: این مقدار رکورد اطلاعاتی را می‌توان […]

مدیرعامل سمات اعلام کرد

وجود ۴۰ میلیارد رکورد اطلاعاتی در بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از وجود ۴۰ میلیارد رکورد اطلاعاتی در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سمات، حسینفهیمی در ششمین همایش مدیران فناوری اطلاعات گفت: این مقدار رکورد اطلاعاتی را می‌توان داده کاوی و تحلیل مجدد کرد و در اختیار متقاضیان قرارداد.

وی تصریح کرد: در حال‌حاضر بیش از ۱۰میلیون کد سهامداری در کشور صادر شده است که حدود دو میلیون کد حداقل سالی یکبار و ۸۰۰ هزار کد حداقل ماهی یکبار در بورس‌ها معامله می‌کنند.

مدیرعامل سمات اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای نخستین بار بستر الکترونیکی شناسایی سهامداران را به نام سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) راه‌اندازی کرده است تا همه افراد از یک درگاه واحد وارد باشگاه بزرگ بازار سرمایه شوند و بتوانند از خدمات این بازار استفاده کنند.

فهیمی ادامه داد: شرکت‌های نرم‌افزاری در آینده نزدیک می‌توانند با در اختیار داشتن داده‌های خام، محصولات قابل فروشی را برای نهادهای مالی و سرمایه‌گذاران تولید کنند تا خدمات مطلوب تری به فعالان بازار سرمایه ارایه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهره جهان از سال ۲۰۰۶ میلادی با روی کار آمدن امپراطوری‌های مجازی تغییر چشمگیری یافت و به‌طوری‌که با روی کار آمدن ماشین‌های هوشمند و داده‌های کلان زندگی جوامع مختلف تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امپراطوری‌های مجازی مرزهای جغرافیایی و حقوقی را پشت سر گذاشته‌اند و هم‌اکنون میلیون‌ها شهروند وفادار دارند که بررسی‌ها نشان می‌دهد قدرت‌های بزرگ جهان رقابت نفسگیری را در این حوزه آغاز کرده‌اند.

مدیرعامل سمات اظهار داشت: ایران نیز با وجود فاصله ۱۰ ساله به اهمیت داده‌های کلان پی برده است و حرکت‌هایی در این زمینه در کشور آغاز شده است تا با مدیریت هوشمند بتوان اقدامات لازم را برابر امپراطوری‌های مجازی انجام داد.

وی با بیان این‌که حجم عظیمی از اطلاعات و داده‌ها در بازار سرمایه وجود دارد، افزود: حدود۴۰ میلیارد رکورد اطلاعاتی در این بازار ذخیره شده است که می‌توان با استفاده از این داده‌ها، خدمات ارزش افزوده جدیدی متناسب با علایق و خواسته‌های سهامداران ارایه کرد تا بازار سرمایه بتواند به جایگاه اصلی خود در اقتصاد ملی دست یابد.