احتکار لاستیک توسط تولیدکنندگان تکذیب شد

احتکار لاستیک توسط تولیدکنندگان تکذیب شد   سخنگوی انجمن لاستیک با تکذیب کاهش عرضه لاستیک در بازار معتقد است هیچ کوتاهی‌ای در این رابطه نشده است، در عین‌حال فروشندگان لاستیک از عدم‌ تعادل عرضه و تقاضای لاستیک پراید و تیبا خبر می‌دهند. به گزارش تسنیم، در طول چند هفته اخیر خبرهایی مبنی بر کمبود عرضه […]

احتکار لاستیک توسط تولیدکنندگان تکذیب شد  

سخنگوی انجمن لاستیک با تکذیب کاهش عرضه لاستیک در بازار معتقد است هیچ کوتاهی‌ای در این رابطه نشده است، در عین‌حال فروشندگان لاستیک از عدم‌ تعادل عرضه و تقاضای لاستیک پراید و تیبا خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم، در طول چند هفته اخیر خبرهایی مبنی بر کمبود عرضه لاستیک به بازار از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌مطرح شده است، همچنین وزیر صنعت در واکنش به کمبود لاستیک در بازار اعلام کرده «خودداری از عرضه کالا به بازار پس از افزایش قیمت بنزین مصداق تخلف است و با آنها برخورد می‌شود».

داود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در بازار در این باره می‌گوید: عرضه لاستیک خودروی پراید و تیبا کاهش پیدا کرده و همین موضوع عاملی شده تقاضا برای خرید لاستیک این خودروها افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تمام متقاضیان خرید این روزهای لاستیک خریدار واقعی بوده یا پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها عاملی شده تا برخی با خرید لاستیک و نگهداری آن دنبال سودجویی در زمان افزایش قیمت‌ها هستند؟ گفت: بله این موضوع نیز می‌تواند درست باشد. شاید برخی از افرادی که در صف خرید لاستیک هستند خریدار واقعی نبوده و با شنیدن زمزمه افزایش قیمت لاستیک پراید در بازار خواستار خرید آن و کسب سود بیشتر هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: به ‌اعتقاد من اگر عرضه لاستیک در بازار افزایش پیدا کند تقاضاها تأمین شده و ما شاهد ایجاد صف‌ در بازار نخواهیم بود.

 به‌گفته وی، در حال‌حاضر یک جفت لاستیک دولتی پراید ۳۴۷ هزار تومان است اما در بازار این مدل لاستیک ۴۳۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن لاستیک نیز نسبت به کاهش عرضه لاستیک در بازار واکنش نشان داد و با تکذیب این موضوع می‌گوید: اگر این موضوع درست باشد باید با تولیدکننده برخورد کنند و دلایل این موضوع را جویا شوند.

وی اضافه کرد: بنده به‌عنوان سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک به‌جرأت می‌توانم بگویم هیچ کمبودی در این ارتباط رخ نداده است. البته نامه‌نگاری‌های مختلفی برای اخذ منابع مالی جهت داخلی‌سازی تایرهای سنگین رادیال نیز انجام داده‌ایم ولی هیچ کس به این موضوع اهمیت نداده و توجهی نمی‌کند درحالی که اگر داخلی‌سازی‌ها صورت بگیرد بخش زیادی از هزینه‌های ارزی ما در واردات تایرهای سنگین کاهش خواهد یافت.

وی با طرح این پرسش که مگر می‌شود تولیدکننده حجم تولید خود را کاهش دهد گفت: ما به‌زحمت و با تمام توان مشغول تولید هستیم و اگر کسی مدرک و سندی در کاهش عرضه لاستیک توسط تولیدکنندگان دارد اعلام کند تا ما پاسخ دهیم.