تضعیف اصناف با تصویب برخی قوانین

نماینده اتاق اصناف ایران در استان گیلان مطرح ‌کرد تضعیف اصناف با تصویب برخی قوانین نماینده اتاق اصناف ایران در استان گیلان، شهر رشت گفت: قید تعدد حضور برای رؤسا و نمایندگان هیچ ارگان و سازمانی وجود ندارد و تنها این قید برای اصناف لحاظ شده است که منطقی نیست و مانع از رشد و […]

نماینده اتاق اصناف ایران در استان گیلان مطرح ‌کرد

تضعیف اصناف با تصویب برخی قوانین

نماینده اتاق اصناف ایران در استان گیلان، شهر رشت گفت: قید تعدد حضور برای رؤسا و نمایندگان هیچ ارگان و سازمانی وجود ندارد و تنها این قید برای اصناف لحاظ شده است که منطقی نیست و مانع از رشد و پیشرفت اصناف خواهد شد.

حمید‌انزانی در گفت‌وگو با ‌پایگاه خبری اصناف ایران با تأکید بر این‌که اصناف باید به جایگاه واقعی‌شان برسند، اظهارکرد: اصناف اثر گذار‌ترین بخش در حوزه اقتصادی کشور هستند و این‌که بخواهند با تصویب برخی قوانین اصناف را تضعیف کرده یا به انزوا ببرند درست نیست چرا که اقتصاد کشور را تضعیف خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: این‌که نمایندگان مجلس در قانون آورده‌اند که اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌ها بیش از دو دوره متوالی نمی‌توانند حضور داشته باشند به ضرر اصناف است و به معنایی حذف افراد با تجربه و دارای سابقه کار از حوزه اصناف خواهد بود.

نماینده اتاق اصناف ایران در رشت اظهار‌کرد: انتظار اصناف از نمایندگان حاضر در مجلس این است که برای قانونی که به نفع بازار و اصناف تصویب می‌کنند شناخت درستی از اصناف و بازار داشته باشند.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر رفع نقایص قانون نظام صنفی بزرگ‌‌ترین چالش پیشِ‌روی نمایندگان اتاق اصناف ایران است که باید به آن رسیدگی شود.

انزانی گفت: اصناف خانواده پر جمعیت و اثرگذار نظام اقتصادی کشور هستند اصناف باید در کانون‌های تصمیم‌گیر کشور، جایگاه داشته باشند و حداقل در رابطه با تصمیماتی که به خود آنها مربوط است، مورد مشورت قرار بگیرند.