قوانین گره‌گشا در بخش تولید تمدید و اجرایی شوند

رییس اتاق بازرگانی ایلام قوانین گره‌گشا در بخش تولید تمدید و اجرایی شوند رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی ایلام گفت: در گذشته قوانین و دستورالعمل‌های مطلوبی در راستای حمایت از تولید به تصویب رسیده که از ظرفیت‌های قانونی آنها به نحو شایسته‌ای برای رفع مشکلات تولید استفاده نشده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به […]

رییس اتاق بازرگانی ایلام

قوانین گره‌گشا در بخش تولید تمدید و اجرایی شوند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی ایلام گفت: در گذشته قوانین و دستورالعمل‌های مطلوبی در راستای حمایت از تولید به تصویب رسیده که از ظرفیت‌های قانونی آنها به نحو شایسته‌ای برای رفع مشکلات تولید استفاده نشده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران شعبان‌فروتن بر ضرورت تمدید و اجرایی کردن قوانین گره‌گشا در حوزه تولید با هدف بهبود فضای کسب ‌و کار تأکید کرد.

وی با اشاره به ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید به منظور تسهیل در بدهی ارزی واحد‌ها افزود: براساس این ماده در خصوص واحدهایی که بدهی ارزی دارند، بدهکاران در صورت تسویه بدهی تا پایان شهریورماه سال‌جاری، ارز دریافتی آنها با نرخ ریالی زمان اخذ قرارداد تسویه شود. با توجه به این‌که برخی از واحدهای تولیدی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند، پیشنهاد می‌شود این قانون تا پایان شهریورماه ۹۸ تمدید شود.

فروتن بر ضرورت تمدید بخشودگی جرایم بیمه‌ای کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی ‌و خدماتی بدون هیچ‌گونه پیش شرطی تا پایان سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: بخشنامه‌ای از طرف سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای پارسال و نیمه اول امسال صادر شده بود. براساس این بخشنامه فقط واحدهای تولیدی که خوش حساب بودند، می‌توانستند از قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.

وی افزود: هم مدت زمان آنها به پایان رسیده و هم شرط خوش حسابی باعث شده صاحبان واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی ‌و کشاورزی که بار اصلی رونق فضای کسب‌ و کار را برعهده دارند، نتوانند از این مزیت بهره‌مند شوند. پیشنهاد می‌شود با هدف حمایت از فضای کسب ‌و کار با تمدید بخشنامه بخشودگی جرایم بیمه‌ای تا پایان سال ۹۸ بدون هیچ‌گونه پیش شرطی، همه واحدهای تولیدی خوش حساب و بدهکار مشمول این بخشنامه شوند.

وی همچنین به مصوبه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در تیرماه سال‌جاری اشاره کرد و خواستار اجرایی شدن این مصوبه مبنی بر معافیت و بخشش جرایم مالیاتی برای تجار و بازرگانان سال ۹۶ شد.