شمار کاربران پیام‌رسان چینی به یک میلیارد رسید

شمار کاربران پیام‌رسان چینی به یک میلیارد رسید تعداد کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان وی‌چت از مرز یک میلیارد کاربر گذشت. به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت the verge، براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی فاینشنال‌تایمز، تعداد کاربران وی‌چت (we chat)، یکی از محبوب‌‌‌ترین و پرطرفدار‌‌ترین پیان‌رسان‌هایی که در کشور چین استفاده می‌شود، حالا از مرز […]

شمار کاربران پیام‌رسان چینی به یک میلیارد رسید

تعداد کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان وی‌چت از مرز یک میلیارد کاربر گذشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت the verge، براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی فاینشنال‌تایمز، تعداد کاربران وی‌چت (we chat)، یکی از محبوب‌‌‌ترین و پرطرفدار‌‌ترین پیان‌رسان‌هایی که در کشور چین استفاده می‌شود، حالا از مرز یک‌میلیارد کاربر نیز گذشته است.

کشور چین تحت‌تأثیر مسایل سیاسی و اقتصادی همواره قصد دارد به‌عنوان یکی از قطب‌های تکنولوژی در جهان و رقیب سایر غول‌های آمریکایی و غربی محسوب شود. به همین خاطر نیز این کشور پلتفرم‌های مستقل و جداگانه‌ای را توسعه داده است و به ‌کاربران چینی این امکان را می‌دهد تا از اپلیکیشن‌‌‌ها و پیام‌رسان‌های بومی خود استفاده کنند.

کاربران چینی نیز از آنجایی که دولت این کشور دسترسی به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی معروف را محدود کرده است، از چنین پلتفرم‌هایی استقبال بی‌نظیری کرده‌اند.

طبق آمار، تعداد کاربران و طرفداران اپیلیکشن پیام‌رسان وی‌چت سالانه به میزان ۱۵٫۸درصد رشد پیدا می‌کند که این رقم برای یک اپلیکیشن بومی افزایش بی‌سابقه و قابل ملاحظه‌ای بوده و تاکنون نشان‌دهنده موفقیت وی‌چت بوده است. البته تعداد کاربران به معنای تعداد نفرات استفاده کننده از این پیام‌رسان نیست بلکه تعداد حساب‌های کاربری ساخته شده در این اپلیکیشن است که انتظار می‌رود این عدد در آینده نیز رو به افزایش باشد.

طبق آنچه که مدیرعامل این پیام‌رسان در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد، وی‌چت هم اکنون روزانه ۹۰۲میلیون کاربر فعال دارد و ۳۸میلیون پیام نیز از طریق این پلتفرم چینی در روز جا به جا و ارسال می‌شود.

به گفته تحلیلگران فاینشنال تایمز، حساب‌های کاربری وی‌چت تنها در چین نیست بلکه در کشورهای جنوب‌شرق آسیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز وجود دارد اما به‌طور معمول تعداد کاربران در چین بسیار بیش‌تر از سایر نقاط جهان است.