افزایش سهم صادرات علمی در گرو توسعه روابط بین‌الملل

رییس سازمان فضایی ایران تأکید کرد افزایش سهم صادرات علمی در گرو توسعه روابط بین‌الملل رییس سازمان فضایی ایران ضمن تأکید بر لزوم اجماع، همدلی و همفکری بین ارکان بخش فضایی کشور گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، فناوری‌های به‌دست آمده در کشور را به سمت خلق ثروت هدایت خواهیم کرد. به گزارش ایسنا، ‌براری، […]

رییس سازمان فضایی ایران تأکید کرد

افزایش سهم صادرات علمی در گرو توسعه روابط بین‌الملل

رییس سازمان فضایی ایران ضمن تأکید بر لزوم اجماع، همدلی و همفکری بین ارکان بخش فضایی کشور گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، فناوری‌های به‌دست آمده در کشور را به سمت خلق ثروت هدایت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، ‌براری، معاون وزیر ارتباطات در بازدید از پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی اظهارکرد: هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی از توان علمی بالایی برخوردار است و مطابق اسناد بالادستی و برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴، باید رتبه اول منطقه در این حوزه باشیم. برای رسیدن به ‌این مهم باید از حداکثر ظرفیت حوزه فضایی کشور استفاده شود تا با همدلی و تعامل بتوانیم به چشم‌انداز ترسیم شده در اسناد بالادستی این حوزه دست پیدا کنیم.

وی افزود: توسعه بخش فضایی کشور در همه بخش‌ها، هدف اصلی سازمان فضایی ایران است و باید همه کمک کنیم تا نیازهای کشور در این حوزه مرتفع شود. سازمان فضایی تلاش خواهد کرد که سهم و مشارکت پژوهشگاه فضایی در برنامه توسعه فضایی کشور پررنگ‌تر شود و پژوهشگاه فضایی به عنوان نیروی محرک این بخش به ایفای نقش بپردازد. با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در این پژوهشگاه، سطح تعامل و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه‌ها توسعه یابد و بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت، تقویت و توانمند کنیم.

براری گفت: با اجماعی که میان متولیان این حوزه شکل گرفته، تلاش خواهد شد با استفاده حداکثری از توان بومی کشور و دانش و نیروی متخصص داخلی بتوانیم فناوری‌های به‌دست آمده در کشور را به سمت خلق ثروت هدایت کنیم.

رییس سازمان فضایی ایران ضمن تأکید بر اهمیت حضور حداکثری در مجامع بین‌المللی و تقویت ارتباطات با کشورهای صاحب فناوری و کشورهای منطقه گفت: ظرفیت بسیار مناسبی در خصوص تجاری‌سازی بخش فضایی در کشور وجود دارد و با تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده است، هم‌اکنون دانش در کشور ایجاد شده و صاحب فناوری‌هایی هستیم که می‌توانیم از آنها در جهت تولید ثروت برای جامعه بهره ببریم. لازم است با توسعه روابط بین‌المللی و دسترسی به بازارهای منطقه‌ای، سهم صادرات علمی خود را نیز ارتقا دهیم.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان فضایی، در این بازدید براری به همراه معاونین و مدیران سازمان فضایی از بخش‌های مختلف و زیرساخت‌های موجود در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی بازدید به عمل آوردند و گزارش‌های مربوط به پیشرفت پروژه‌ها و ظرفیت‌های موجود در این پژوهشکده توسط مدیران ذی‌ربط ارایه شد.