چند سال برای غول IT شدن نیاز است؟!

چند سال برای غول IT شدن نیاز است؟! برخی از ثروتمندان جهان با زیرکی و هوشیاری در دنیای تکنولوژی امروزی توانسته‌اند علاوه بر ثروت‌اندوزی برای خودشان، امکاناتی جدید و جالب برای دیگران نیز فراهم کنند به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ ثروتمند شدن و کسب درآمد میلیونی برای همه افراد یک رویا است و همه تصور […]

چند سال برای غول IT شدن نیاز است؟!

برخی از ثروتمندان جهان با زیرکی و هوشیاری در دنیای تکنولوژی امروزی توانسته‌اند علاوه بر ثروت‌اندوزی برای خودشان، امکاناتی جدید و جالب برای دیگران نیز فراهم کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ ثروتمند شدن و کسب درآمد میلیونی برای همه افراد یک رویا است و همه تصور می‌کنند که باید تمام طول عمر خود را با جدیت و تلاش کار کنند تا به چنین رویایی دست یابند. اما برخی از ثروتمندان جهان ثابت کرده‌اند که این فرضیه به‌طور کامل درست نیست و در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن نیز می‌توان یک شبه ره صد ساله را پیمود. این افراد نه از ثروت و سرمایه پدرانشان استفاده کرده‌اند نه به سرقت پول‌های مردم اقدام کرده‌اند، بلکه با زیرکی و هوشیاری در دنیای تکنولوژی امروزی توانسته‌اند علاوه بر ثروت‌اندوزی برای خودشان، امکاناتی جدید و جالب برای دیگران نیز فراهم کنند. در این مطلب به معرفی ۷ تن از افراد موفق و ثروتمند که در مدت زمان کوتاهی ثروتمند شده‌اند، می‌پردازیم.

بنیانگذار آمازون ؛ ۶ سال

۶ سال بعد از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین کتاب موسوم به آمازون، نام جف بیزوس وارد فهرست میلیاردرهای جهان شد که احتمال می‌رفت سرمایه‌‌اش ۱۰ میلیارد دلار باشد. جفری پرستون بِیزوس مؤسس شرکت آمازون، بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان است که با ثروت حدوداً یکصد میلیارد دلار به ثروتمند‌ترین شخص در تاریخ تبدیل شده است.

بنیان‌گذار فیس‌بوک ؛ ۴ سال

برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی نام مارک زاکربرگ وارد لیست میلیاردرهای جهانی فوربس شد. این مجله او را جوان‌ترین میلیاردری که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد. هم‌اکنون سرمایه او حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

بنیان‌گذاران یاهو ؛ ۴ سال

در سال ۱۹۹۴ میلادی دیوید فیلو و جری یانک یاهو را تأسیس و پس از دو سال شرکت خود را عمومی کردند که با این کار رسماً میلیاردر شدند.

بنیانگذار(e-bay) ؛ ۳ سال

پیر امیدیار، بنیانگذار و رییس ایرانی-آمریکایی‌ در سال ۱۹۹۵ این سایت حراجی را راه‌اندازی کرد. امیدیار ۳ سال بعد و در سن ۳۱ سالگی به عنوان یک میلیاردر شناخته شد.

بنیان‌گذاران اسنپ‌چت ؛ ۳ سال

یوآن اشپیگل و بابی مورفی با ایده اشتراک‌گذاری عکس‌هایی که پس از مدتی به صورت خودکار پاک شود، اسنپ‌چت را راه‌اندازی کردند. ۳ سال بعد با بالا رفتن قیمت سهام آنها به بیش از یک میلیارد دلار ثروت دست یافتند. امروزه نام آنها در فهرست ۲۰ میلیاردر برتر سایت فوربس قرار دارد.

بنیانگذار گلوبال کراسینگ ؛ ۲٫۵ سال

گری وینیک در سال ۱۹۹۷ میلادی، شرکت گلوبال کراسینگ را راه‌اندازی کرد. این شرکت مخابراتی به شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و AT&T کمک کرد تا به مشتری‌های آسیایی خود دسترسی داشته باشند. گلوبال کراسینگ یک سال بعد، عمومی شد و حدوداً ۴٫۵ میلیارد دلار سود داشت.