بزرگ‌ترین قربانی ویروس کرونا؛ بازار گوشی‌های هوشمند !

بزرگ‌ترین قربانی ویروس کرونا؛ بازار گوشی‌های هوشمند ! نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ و بررسی بازار در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند چین بسیار سخت است. به گزارش سیتنا، IDC به تازگی گزارشی در مورد بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است. براساس این آمار […]

بزرگ‌ترین قربانی ویروس کرونا؛ بازار گوشی‌های هوشمند !

نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ و بررسی بازار در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند چین بسیار سخت است.

به گزارش سیتنا، IDC به تازگی گزارشی در مورد بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است. براساس این آمار ، بازار در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ حدود ۷٫۵ درصد کاهش یافته است و این یک رکود قابل‌توجه است.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹، محموله‌های تلفن همراه چینی نسبت به سال گذشته ۱۵٫۶درصد کاهش یافته‌اند. اما این کاهش مهم‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین بخش ماجرا نیست. در واقع اگر در سال ۲۰۱۹ عوامل مختلف و عادی بازار بر بازار گوشی‌های هوشمند چین تأثیر گذاشته بود، در سال ۲۰۲۰، ویروس کرونا با بی‌رحمی‌هرچه بیشتر بازار گوشی‌های هوشمند چین را هدف گرفته است.

طی کل سال ۲۰۱۹ ، هواوی با ۳۳٫۹ درصد افزایش فروش با سایر رقبا رشد قابل‌توجهی داشت، اما به نظر می‌رسد این روند رشد در سال ۲۰۲۰ تکرار نخواهد شد. این موضوع برای برندهای شیائومی، ویوو و سایر برندهای چینی نیز صدق می‌کند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های بازار تلفن همراه چین موضوع تولید و فروش گوشی‌ها است.

از یک سو قطعه‌سازان در تولید قطعات گوشی‌های هوشمند در چین با وقفه روبه‌رو شده‌اند و از سوی دیگر حتی شرکت‌های غیرچینی مثل اپل نیز با مشکل مواجهند. برخی از کارشناسان بازار معتقدند تبعات ویروس کرونا نه‌تنها در یکچهارم ابتدایی سال ۲۰۲۰، بلکه بر تولیدات بلندمدت این شرکت‌ها مؤثر خواهد بود.

لغو کنگره جهانی موبایل

کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحت‌تأثیر افزایش نگرانی‌ها بابت شیوع ویروس کرونا و انصراف بسیاری از غول‌های تکنولوژی برگزار نخواهد شد.

کنگره جهانی موبایل که بدون‌شک یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های مربوط با آن در جهان به شمار می‌رود، در هفته‌های اخیر به شدت تحت تأثیر افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع و انتشار بیشتر ویروس خطرناک و کشنده کرونا قرار گرفته بود که به واسطه همین مسأله، تعداد زیادی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل، اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی از حضور در این رویداد انصراف دادند.

حالا براساس گزارش BBC، کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ که قرار بود در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شود، با انتشار بیانیهای اعلام کرده که به علت انصراف شرکت‌های تکنولوژی و نگرانی‌های مربوط به انتشار ویروس کرونا و کمک به حفظ بهداشت عمومی‌در جهان لغو شده و برگزار نخواهد شد.

قرار بود این رویداد در روزهای ۲۴ تا ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شود.

پیشتر نیز بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده بودند که با انصراف تعداد زیادی از شرکت‌های تکنولوژی، برگزاری این نمایشگاه که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای این عرصه به شمار می‌رود، تا حد زیادی تحت تأثیر قرار گرفته است و نسبت به سال‌های گذشته رونق بسیار کمتری خواهد داشت.

ویروس کرونا براساس آخرین آمارهای منتشر شده در رویترز، تاکنون جان بالغ بر یک هزار و ۳۱۰ نفر را در چین گرفته و بیش از ۴۰ هزار نفر را در کشورهای مختلف مبتلا کرده است.

همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و بسیاری دیگر از نقاط جهان، سازمان بهداشت جهانی نیز با اعلام وضعیت اضطراری در جهان از تمامی‌کشورها درخواست کرد که به مقابله با شیوع و انتشار بیشتر این ویروس بپردازند و از شهروندان خود بخواهند که از هرگونه سفر غیرضروری به مناطق مختلف به‌خصوص شرق آسیا و چین خودداری کنند.