رشد مراودات اقتصادی ایران با ایجاد بندرخشک مغان

رشد مراودات اقتصادی ایران با ایجاد بندرخشک مغان نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به ایده ایجاد بندرخشک در اصلاندوز مغان در استان اردبیل گفت: با ایجاد این بندر رشد مراودات اقتصادی و بهبود وضعیت کشور را شاهد خواهیم بود. به گزارش خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به ایده ایجاد بندر خشک در […]

رشد مراودات اقتصادی ایران با ایجاد بندرخشک مغان

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به ایده ایجاد بندرخشک در اصلاندوز مغان در استان اردبیل گفت: با ایجاد این بندر رشد مراودات اقتصادی و بهبود وضعیت کشور را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به ایده ایجاد بندر خشک در اصلاندوز مغان در استان اردبیل در جوار جمهوری آذربایجان، گفت: با توجه به این‌که اردبیل دروازه ارتباط با بسیاری از کشورهای همسایه ایران است و ایجاد بندر خشک در آن می‌تواند رشد روابط اقتصادی را برای ما رقم بزند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ایجاد بندر خشک در مغان مراودات تجاری با کشورهایی همچون ارمنستان و آذربایجان و… را افزایش خواهد داد، افزود: پیشنهاد ایجاد بندرخشک در استان اردبیل مورد موافقت کشور آذربایجان نیز برای ایجاد خط ریلی در این مسیر قرار گرفته؛ زیرا آنها نیز به فواید متعدد اقتصادی این مهم واقف هستند.

وی با تأکید بر این‌که تقویت آزادراه‌ها در استان اردبیل موفقیت بیش‌تر بندر خشک مغان را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: ایفای نقش بندری در مغان منوط به ایجاد زیرساخت‌های کافی است.

بدری با بیان این‌که اردبیل نزدیک‌‌‌ترین مسیر به حوزه قفقاز، آذربایجان و روسیه است، افزود: استفاده از این نزدیکی مکانی می‌تواند، روند تحول اقتصادی را برای ما تسریع کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حمل و نقل و تراتزیت کالا از مسیر بندرمغان اقتصادی بوده و می‌تواند در توسعه منطقه و در نهایت کشور گام مهمی باشد.

بدری با بیان این‌که صادرات کالا‌‌ها به کشورهای حوزه قفقاز و همچنین روسیه و آذربایجان با ایجاد بندرخشک مغان افزایش خواهد یافت، گفت: استفاده از فرصت بهره‌مندی از بازار کشورهای مختلف با ایجاد این بندر ممکن می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در خصوص آماده بودن زیرساخت‌های امنیتی در ایجاد بندرخشک مغان، گفت: تدابیر لازم از هر حیث برای ایجاد این بندر، مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش خانه ملت، به تازگی ایده ایجاد بندر خشک در اصلاندوز مغان در جوار جمهوری آذربایجان که به تازگی ازسوی استاندار اردبیل طرح و پیشنهاد شده، یکی از ابزار‌‌ها و زیرساخت‌هایی است که می‌تواند در مسیر توسعه استان اردبیل نقش مهم و تأثیرگذار داشته باشد.

 

به‌منظور گسترش ارتباطات و تسهیل تجارت استان اردبیل قرار است با دستور رییس‌جمهوری آذربایجان، خط ریلی این کشور داخل خاک ایران درمناطق شمالی استان امتداد یابد تا در منطقه‏‏ مغان بندر‏خشک ایجاد شود.