تأثیرگذاری رسانه‌ها در حوزه ترویج کتابخوانی در جامعه

تأثیرگذاری رسانه‌ها در حوزه ترویج کتابخوانی در جامعه معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند از نقش تأثیرگذاری در نفوذ در افکار عمومی برخوردارند و می‌توانند در ترویج مبحث کتاب و کتابخوانی مؤثر واقع شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گازشهیدهاشمی‌نژاد، […]

تأثیرگذاری رسانه‌ها در حوزه ترویج کتابخوانی در جامعه

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند از نقش تأثیرگذاری در نفوذ در افکار عمومی برخوردارند و می‌توانند در ترویج مبحث کتاب و کتابخوانی مؤثر واقع شوند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گازشهیدهاشمی‌نژاد، یوسف‌امینی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب سال سرخس با تقدیر از فعالیت‌های پالایشگاه خانگیران در برپایی ۱۲ دوره مستمر این نمایشگاه افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جزو کم ‌هزینه‌ترین، مؤثر‌‌ترین و سالم‌‌‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی است.

وی با بیان این‌که در جامعه ما به امر کتابخوانی به عنوان یک کار اوقات فراغت و تفریحی نگاه می‌شود اظهارداشت: کتابخوانی مختص به یک گروه فرهیخته و تحصیلکرده نیست در حالی که در جامعه ما این مبحث را مربوط به یکسری گروه‌های خاص شامل فرهنگی، معلمین، طلاب، فرهیختگان و نخبگان می‌دانند اما کتابخوانی یک امر تربیتی و آموزشی است.

امینی تصریح کرد: اگر بخواهیم کتابخوانی رواج پیدا کند باید دست‌به‌دست هم دهیم و با تلاش در این حوزه به توسعه کتابخوانی در جامعه کمک کنیم.

این مقام مسؤول نقش خانواده، مدرسه و رسانه‌ها را به‌عنوان ۳ گزینه اصلی در ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه عنوان کرد. وی با تأکید بر این‌که کشورهای توسعه‌یافته و موفق آمار مطالعه آن‌‌‌ها با توسعه‌یافتگی برابری می‌کند، اضافه کرد: هرچقدر میزان مطالعه در جامعه کم شود، ضد ارزش‌‌‌ها رشد پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان‌رضوی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، برنامه‌های زیادی را در دست پیگیری دارد که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشنواره روستا و عشایر و همچنین انتخاب پایتخت کتاب کشور بود.

 

گفتنی است: دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سال سرخس از ۱۲ تا ۲۲ دی‌ماه صبح‌‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌‌ها ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرک گاز شهید مهاجر سرخس برپا می‌باشد.