برگزاری جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از سرقت شبکه‌های برق غرب مازندران

برگزاری جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از سرقت شبکه‌های برق غرب مازندران در جلسه مشترک شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران و پلیس پیشگیری استان مازندران، راهکارهای پیشگیری از سرقت تجهیزات و خرابکاری در حوزه برق مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده، فرح‌زاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب‌مازندران در این نشست با تقدیر از پیگیری‌‌ها […]

برگزاری جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از سرقت شبکه‌های برق غرب مازندران

در جلسه مشترک شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران و پلیس پیشگیری استان مازندران، راهکارهای پیشگیری از سرقت تجهیزات و خرابکاری در حوزه برق مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، فرح‌زاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب‌مازندران در این نشست با تقدیر از پیگیری‌‌ها و همکاری نیروی انتظامی در زمینه شناسایی و برخورد با سارقان شبکه‌ها و تأسیسات برق، در سخنانی اظهار داشت: سرقت از تجهیزات برق علاوه بر ایجاد خاموشی و قطع برق، موجب اختلال در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم و به تبع آن نارضایتی عمومی در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی از اقدامات پیشگیرانه شرکت توزیع در این زمینه، تصریح کرد: شناسایی نقاط آلوده و سرقت خیز، آگاه‌سازی مشترکان، اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و جراید، تعامل با مراجع انتظامی و قضایی، ارتباط مردم با شرکت توزیع از طریق سامانه ۵۰۰۰۱۲۱ و شماره تماس ۱۲۱، از جمله مهم‌‌ترین اقدامات این شرکت در راستای کاهش سرقت تأسیسات و تجهیزات برقی است.

ذبیح‌ا…پهلوانی، رییس پلیس پیشگیری استان مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت نقش برق در زندگی امروز، گفت: با توجه به حساسیت جایگاه و نقش صنعت برق در جامعه و تأکید بر مقوله پیشگیری، می‌بایست عوامل آسیب‌زا و شرایط ارتکاب جرم و موقعیت‌هایی که برای سارقان فراهم می‌شود، کنترل شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌‌ترین تبعات سرقت از تجهیزات برقی، ایجاد نارضایتی عمومی و قطع تمامی فعالیت‌‌ها می‌شود که باید در این زمینه به شدت حساس بود و اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

 

رییس پلیس پیشگیری استان مازندران، خاطر نشان کرد: علاوه بر برقراری گشت‌های منظم و پیگیری‌های انتظامی، نیاز است که موضوع از نقطه نظر حقوقی نیز مورد پیگیری و بررسی کامل قرار گیرد.