جلوگیری از تخریب منابع طبیعی با افزایش درآمد روستاییان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان جلوگیری از تخریب منابع طبیعی با افزایش درآمد روستاییان رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مراسم کلنگ‌زنی باغ موزه کردستان در سنندج با بیان این‌که ایثار و از خودگذشتگی مردم کردستان در ۸سال جنگ تحمیلی غیرقابل انکار است، اظهارکرد: ایثارگری و از خودگذشتگی مردم این خطه باید بیش از پیش […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

جلوگیری از تخریب منابع طبیعی با افزایش درآمد روستاییان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مراسم کلنگ‌زنی باغ موزه کردستان در سنندج با بیان این‌که ایثار و از خودگذشتگی مردم کردستان در ۸سال جنگ تحمیلی غیرقابل انکار است، اظهارکرد: ایثارگری و از خودگذشتگی مردم این خطه باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خالد‌جعفری خاطرنشان‌کرد: با توجه به این‌که دفاع مقدس در کردستان شرایط ویژه‌ای داشته از این رو این استان باید بیش از سایر استان‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.

خالدی در ادامه به ظرفیت‌های بالای استان کردستان به لحاظ کشاورزی، منابع طبیعی و گردشگری اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی در کردستان شرایط مناسبی دارد و اگر در برخی موارد این منابع خدادادی مورد تخریب قرار گرفته دلیل آن انگیزه بهره‌برداری برای ارتقای سطح رفاهی بوده است.

وی اضافه‌کرد: اجرا و توسعه طرح خاک‌ورزی در استان کردستان نقش مهمی در درآمدافزایی کشاورزان و کاهش تخریب منابع طبیعی خواهد داشت.

به گفته وی، تبدیل اراضی دیم به آبی از دیگر راهکارهای مناسب در راستای ارتقای سطح درآمد کشاورزان و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه‌کرد: سازمان جهاد کشاورزی با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله تبدیل ۱۷هزارهکتار از اراضی دیم استان به آبی، اجرای کشاورزی حفاظتی با هدف بالابردن میزان تولید در سطح و توسعه باغات به دنبال افزایش درآمد روستاییان و بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم در آینده نزدیک ۱۷هزارهکتار دیگر از زمین‌های استان در قالب پروژه آب‌های مرزی به اراضی آبی تبدیل شود.

جعفری در پایان با بیان این‌که هدف‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی در این راستا ایجاد ۲۵هزارهکتار باغ دیم در استان است، گفت: طی سال‌جاری ۴هزارهکتار از این میزان اجرا شده و تلاش برای تحقق کامل این مهم ادامه دارد.