۳ نیروگاه خورشیدی وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد ۳ نیروگاه خورشیدی وارد مدار می‌شود مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان این‌که ۳نیروگاه خورشیدی تا پایان سال وارد مدار می‌شود، گفت: دو نیروگاه ۷مگاواتی و ۳مگاواتی در دست اقدام است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدمهدی‌شهیدی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به رشد […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد

۳ نیروگاه خورشیدی وارد مدار میشود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه ۳نیروگاه خورشیدی تا پایان سال وارد مدار میشود، گفت: دو نیروگاه ۷مگاواتی و ۳مگاواتی در دست اقدام است.

به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدیشهیدی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به رشد فزاینده ارتباطات، موضوع اطلاعرسانی بسیار حایزاهمیت است و به بیان فعالیتهای بخش خدماترسان نیاز داریم.

وی با اشاره به وزارت نیرو سازمانی است که به صورت آنلاین خدماترسانی میکند که اگر اختلالی در کار پیش آید، مشکلاتی ایجاد خواهد شد، گفت: رسانهها کد ارتباطی مردم و مسؤولان هستند که در حوزه وزارت نیرو نیز تعریف میشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با اشاره به فعالیت صنعت برق کشور، خاطرنشان کرد: دوره پیک مصرف برق ۱۵خردادماه تا ۱۵شهریور را شامل میشود که دو ساعت پیک نیز در طول ۹۰روز وجود دارد و  در مجموع ۱۸۰ساعت تعیینکننده برای کشور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در این ۱۸۰ساعت ۲۰هزار مگاوات به مصرف برق کشور اضافه میشود، گفت: در غیر ایام پیک مثلاً زمستان ۳۳هزار مگاوات مصرف وجود دارد اما در پیک تابستان به ۵۵ هزار مگاوات مصرف میرسد که این افزایش به خاطر عوامل مختلف است.

شهیدی با اشاره به اینکه درجه حرارت مهمترین فاکتور تعیینکننده در مصرف برق به شمار میآید، بیان کرد: امسال یکی از استثنایی‌‌ترین سالها برای وزارت نیرو است و متأسفانه از آنجا که با کمبود بارش مواجه شدهایم و ۳۶ درصد مخازن سدها نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است، احتمالاً مشکلاتی را شاهد باشیم.

بدهی ۳۵میلیارد تومانی دستگاههای دولتی به شرکت برق استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از بدهی ۳۵میلیارد تومانی دستگاههای دولتی به شرکت برق استان خبر داد و افزود: خوشبختانه سال ۹۶ و ۹۷ دستگاههای دولتی هزینه جاری را پرداخت کردهاند اما مطالبات متعلق به سالهای گذشته است.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته، میزان وصولی ۴٫۳درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است، گفت: در این پرداختی‌‌ها بخش کشاورزی بیش از ۱۰۰درصد بدهی خود و بخش عمومی و صنعتی نیز ۸۳ را پرداخت کردهاند.

شهیدی با اشاره به اینکه ۲۴میلیارد تومان پرداختی‌‌ها متعلق به بخش عمومی و ۵ میلیارد تومان به بخش صنعتی بوده است، افزود: بخش خصوصی ۱۳٫۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در بخش خانگی ۵۹ درصد پرداختها صورت گرفته است، گفت: همدان در بین ۳۹ شرکت کشور نسبت به رقم مطالبات رتبه ۲۷ را دارد که نیاز به استفاده از ظرفیتها وجود دارد.

رشد ۷دهم تعداد مشترکین برق در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تأکید به اینکه در روستاهایی که مطالبات کم داشته و خوشحساب باشند، خدمات بیشتری ارایه خواهیم داد، افزود: در استان ۱۲هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا گرانی منابع انرژی در دستور کار دولت است، گفت: از طرف وزیر نیرو افزایش ۷درصد اعلام شده که رقم قابلتوجهی نیست.

شهیدی با بیان اینکه تعداد رشد مشترکین در استان ۷دهم بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۵میلیارد تومان در اصلاح شبکه هزینه شده است.