اولویت‌های ایمیدرو توانمندسازی منابع انسانی در بخش معدن است

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اولویت‌های ایمیدرو توانمندسازی منابع انسانی در بخش معدن است مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: توانمندسازی منابع انسانی بخش معدن و صنایع معدنی جزو اولویت‌های ایمیدرو است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شمس‌الدین‌سیاسی‌راد در جلسه هم‌اندیشی […]

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو

اولویت‌های ایمیدرو توانمندسازی منابع انسانی در بخش معدن است

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: توانمندسازی منابع انسانی بخش معدن و صنایع معدنی جزو اولویت‌های ایمیدرو است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شمس‌الدین‌سیاسی‌راد در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی آموزش و توسعه یادگیری در معادن و صنایع معدنی غیردولتی اظهار داشت: ایمیدرو از سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های خصوصی بخش معدن و صنایع معدنی در حوزه آموزش‌های مهارتی و تخصصی کارکنان خود حمایت می‌کند.

وی افزود: از سال گذشته، ایمیدرو با همکاری سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و نظام مهندسی معدن، آموزش‌های مهارتی کارگران و تخصصی سطوح کارشناسی و بالاتر معادن و صنایع معدنی غیر‌دولتی را در همه استان‌های کشور آغاز کرده است.

 مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با بیان این‌که منابع انسانی ماهر و متخصص نقش تعیین‌کننده‌ای در تداوم، رشد، افزایش سود و سهم بازار و به‌طور کلی رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی دارند، تصریح کرد: منابع انسانی آموزش دیده و متخصص از طریق ترکیب خلاقانه و کارآمد دارایی‌های رقابتی نظیر سرمایه با فرایندهای رقابتی نظیر سرعت و کیفیت باعث افزایش رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

وی ادامه داد: بنابراین افزایش سرمایه‌گذاری در آموزش‌های غیر‌رسمی و انتقال نتایج آن به محیط کار و تولید، سبب افزایش بهره‌وری منابع انسانی و در نتیجه رقابت‌پذیری بیش‌تر بنگاه‌ها خواهد شد.

سیاسی‌راد در جمع مدیران آموزش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، سازمان‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان‌های مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: نشست‌های هم‌اندیشی استان‌های همجوار با هدف افزایش کیفیت خدمات آموزشی و اثر‌بخشی دوره‌های آموزشی در حال برگزاری و تعیین نیاز‌ها و اولویت‌های آموزشی سال آتی برگزار شده است.

وی ادامه داد: براساس دستور‌العمل ابلاغ شده از طرف ایمیدرو، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در کنار تشکل‌های غیر‌دولتی از جمله ارکان اصلی اجرا و نظارت بر اجرای دوره‌های آموزشی در حال برگزاری توسط سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و نظام مهندسی معدن هستند.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خاطرنشان کرد: از خانه معدن ایران انتظار داریم ضمن افزایش همکاری معادن خصوصی در فرایند اجرای دوره‌های آموزشی در زمینه فرهنگ‌سازی و تحریک تقاضا برای آموزش‌های اثربخش و همچنین نیازسنجی‌های آموزشی معادن بخش خصوصی، به اجرای موفق این برنامه ملی کمک کند.

سیاسی‌راد با بیان این‌که موضوع ایمنی، بهداشت و محیط زیست با هدف حفاظت از نیروی کار و صیانت از محیط زیست از جمله اولویت‌های آموزشی برنامه فراگیر و ملی ایمیدرو است، گفت: ایمیدرو طی سال‌جاری به منظور کاهش و جلوگیری از وقوع حوادث ترافیکی در مجتمع‌‌ها و معادن تابعه خود، بیش از ۷۵۰ نفر از رانندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی را آموزش داده و برای آنها گواهینامه شرکت در دوره را صادر کرده است. در این چارچوب در معادن و مجتمع‌های تابعه ایمیدرو به‌کارگیری رانندگان فاقد گواهی شرکت در دوره‌های آموزشی یادشده ممنوع است.

 

به گفته مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، در این برنامه ملی انتظار ایمیدرو از سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، نظام مهندسی معدن و انجمن مهندسی معدن ایران به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری و راهبری آموزش و توسعه یادگیری در معادن و صنایع معدنی بخش خصوصی، تضمین کیفیت و اثربخشی دوره‌های آموزشی و طراحی سازوکارهای ساماندهی طرف عرضه خدمات آموزشی و نظارت مؤثر بر عملکرد مربیان و مدرسان احراز صلاحیت شده برای تدریس و اداره دوره‌های آموزشی تئوری و عملی کوتاه و بلند مدت مهارتی و تخصصی غیر‌رسمی در بخش معدن و صنایع معدنی است.