باید از خام‌فروشی سنگ آهن حتی‌الامکان جلوگیری کنیم

رییس خانه صنعت و معدن ایران باید از خام‌فروشی سنگ آهن حتی‌الامکان جلوگیری کنیم رییس خانه صنعت و معدن ایران گفت: خام فروشی را به صلاح مملکت نمی‌دانم. نظر ما در خانه صنعت این است که از خام‌فروشی سنگ‌آهن حتی‌الامکان جلوگیری کنیم. به گزارش مناقصه مزایده، سید عبدالوهاب سهل آبادی در پاسخ به سؤالی در […]

رییس خانه صنعت و معدن ایران

باید از خام‌فروشی سنگ آهن حتی‌الامکان جلوگیری کنیم

رییس خانه صنعت و معدن ایران گفت: خام فروشی را به صلاح مملکت نمی‌دانم. نظر ما در خانه صنعت این است که از خام‌فروشی سنگ‌آهن حتی‌الامکان جلوگیری کنیم.

به گزارش مناقصه مزایده، سید عبدالوهاب سهل آبادی در پاسخ به سؤالی در گفت‌وگو با رادیو اظهار داشت: در مدتی که موضوع کاهش ۲۰ درصدی صادرات مواد معدنی در سال ۹۴ مطرح بود جلسات بسیار زیادی در کشور و به‌خصوص تهران تشکیل شده و چنین مواردی بحث شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بنده شخصاً عقیده دارم خام‌فروشی را به صلاح کشور نمی‌دانم. نظر ما در خانه صنعت این است که از خام‌فروشی سنگ‌آهن نیز حتی‌الامکان جلوگیری کنیم تا به‌زودی آن واحدهای تولیدی که زنجیره ی تولیدات را تکمیل می‌کنند وارد فعالیت خود شوند.

 سهل‌آبادی در خصوص استمرار جذابیت بخش معدن جهت سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که نگاهمان بعد از نفت باید به معدن باشد چرا که خوشبختانه از لحاظ ذخایر معدنی در کشور بسیار غنی هستیم و می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های صحیح همراه با بخش خصوصی به نتایج مثبتی که مورد انتظار است دست پیدا کنیم.

رییس خانه صنعت و معدن ایران با بیان این‌که ما در بخش سنگ‌های تزیینی تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم اظهار داشت: اخذ اینگونه موفقیت‌ها به دلیل رونق صنعت ساختمان در کشورمان و بعضاً در برخی کشورهای همسایه که تولیدات ما را به مصرف می‌رسانند بوده است اما امروزه باید نگاه ما کلی‌تر باشد تا بتوانیم با کشورهایی نظیر ایتالیا، چین و ترکیه رقابت کنیم.

 

وی در پایان راجع به بهره مالکانه و حقوق دولتی بخش معدن تصریح کرد: ما در این خصوص معترض هستیم و دلیل اعتراض ما نسبت به این موضوع آن است که طی قراردادهایی که با معدن داران منعقد می‌شود رقم ثابتی وجود دارد و در شرایطی که کشور در حال رکود به سر می‌برد، صنعت ساختمان به‌طور کلی تعطیل می‌باشد و سنگ‌های تولیدی ما نیز چندان به خارج از کشور صادر نمی‌گردد شایسته است که دولت محترم این بار اضافی را از دوش معدن برداشته و حقوق دولتی برداشت شده را اخذ نماید تا معدن بتواند استقامت کند.