افزایش ۵۳ درصدی صدور پروانه‌های اکتشاف معادن

تا پایان دی‌ماه به ثبت رسید افزایش ۵۳ درصدی صدور پروانه‌های اکتشاف معادن تعداد صدور پروانه‌های اکتشاف معادن طی ۱۰ماهه سال ۹۶، ۵۳٫۱ درصد رشد یافت.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، میزان صدور پروانه‌های اکتشاف معادن از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال، ۹۳۷فقره […]

تا پایان دی‌ماه به ثبت رسید

افزایش ۵۳ درصدی صدور پروانه‌های اکتشاف معادن

تعداد صدور پروانه‌های اکتشاف معادن طی ۱۰ماهه سال ۹۶، ۵۳٫۱ درصد رشد یافت.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، میزان صدور پروانه‌های اکتشاف معادن از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال، ۹۳۷فقره بود. اما در مدت مشابه سال گذشته، ۶۱۲فقره پروانه اکتشاف صادر شد.

همچنین در مدت مذکور ۴۰۱فقره گواهی کشف و ۵۸۱پروانه بهره‌برداری صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۵۴فقره گواهی کشف و ۷۰۱پروانه اکتشاف)، به ترتیب ۱۱٫۷درصد و ۱۷٫۱درصد کاهش یافت.

میزان سرمایه مجوزهای صادر شده برای گواهی کشف طی این مدت، ۵۹۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۵ (۴۵۰ میلیارد ریال)، ۳۲٫۱ درصد رشد پیدا کرد.

اشتغال

میزان اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری معادن طی ۱۰ ماهه امسال، ۴۶۲۲ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۰۲۳ نفر)، حاکی از رشد ۵۲٫۹ درصدی است.

میزان حقوق دولتی وصول شده با رشد ۷۲٫۷ درصدی، از حدود ۳ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریالی ۱۰ ماهه سال ۹۵ به حدود ۶ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال طی ۱۰ ماه سال‌جاری رسید.

براساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی بخش معدن طی ۶ ماهه نخست سال ۹۶، ۴٫۲درصد بوده است.