نباید معادن بدون حساب و کتاب در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد

نماینده خرم‌آباد در مجلس نباید معادن بدون حساب و کتاب در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد معدن و زمین، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس خواستار جلوگیری از استخراج و بهره‌برداری بدون فرآوری از معادن شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا ملکشاهی‌راد در دیدار با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: مدیریت جهادی نیاز اصلی […]

نماینده خرم‌آباد در مجلس

نباید معادن بدون حساب و کتاب در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد

معدن و زمین، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس خواستار جلوگیری از استخراج و بهره‌برداری بدون فرآوری از معادن شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا ملکشاهی‌راد در دیدار با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: مدیریت جهادی نیاز اصلی برای توسعه لرستان بوده و برای تحول در بخش صنعت استان مدیران کار جهادی را در دستور کار قرار دهند.

ملکشاهی‌راد در ادامه صحبت‌هایش معادن را جزو انفال دانست و افزود: نباید معادن بدون حساب و کتاب در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: خام‌فروشی سودی برای لرستان ندارد و به اقتصاد استان ضربه می‌زند و باید از استخراج و بهره‌برداری معادن بدون فرآوری جلوگیری شود.

این نماینده مجلس گفت: استفاده از نظرات کارشناسان نخبگان و صاحبان ایده برای برون‌رفت از شرایط موجود استان ضروری است.

وی بیان کرد: شرایط موجود کمکی به صنعت و اشتغال لرستان نمی‌کند و باید با راهکارهای مؤثر تحول در صنعت استان ایجاد شود.

ملکشاهی‌راد اضافه کرد: لرستان از واگذاری کارخانه‌های و صنایع به افراد نااهل لطمه خورده و باید از ورود افراد نااهل و فاقد صلاحیت به صنعت جلوگیری شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس اظهار کرد: نباید در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و کارآفرینان تنگ‌نظری صورت گیرد، مانع از پیشرفت و حرکت تولیدکنندگان و کارآفرینان نشویم.

طرح پایش آنلاین معادن در لرستان اجرایی می‌شود

در ادامه محمدرضا صفی‌خانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان این‌که طرح پایش آنلاین معادن لرستان برای نخستین بار به‌صورت هوشمند اجرایی می‌شود گفت: در صورت اجرای این طرح ۸۰ درصد منابع استان تحت پایش آنلاین قرار می‌گیرد.

صفی‌خانی، با اشاره به اجرایی شدن طرح پایش آنلاین معادن لرستان اظهار داشت: فاز نخست این طرح طی سال ۹۶ اجرایی شده و تلاش داریم امسال نیز به این طرح پرداخته شود.

وی افزود: براساس این ‌طرح تمامی تردد خودروهای حامل موادمعدنی در یک محدوده خاص به‌صورت شبانه‌روز و ۲۴ ساعته کنترل و پایش می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: بنا داریم که این طرح را در مناطق دیگر و به‌ویژه محدوده‌های معدنی دیگری در استان اجرایی کنیم که انجام این طرح در ۵سایت اولویت‌دار در دستور کار قرارگرفته است.

وی بابیان این‌که این طرح برای نخستین بار به‌صورت هوشمند اجرایی می‌شود که بر اساس آن اطلاعات به صورت هوشمند بررسی می‌شود تصریح کرد: تحقق این طرح نیازمند اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیون تومان است که در صورت اجرایی شدن این طرح ۸۰ درصد منابع استان تحت پایش آنلاین قرار می‌گیرند.