پرونده تخلف آلومینیم المهدی را تاحصول نتیجه پیگیری می‌کنم

نماینده مردم هرمزگان در مجلس پرونده تخلف آلومینیم المهدی را تاحصول نتیجه پیگیری می‌کنم نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: خریدار آلومینیم المهدی، با تهدید به تعطیلی کارخانه معیشت ۱۸۰۰تا ۲۰۰۰ کارگر در این کارخانه را اهرمی برای فشار به دولت و باج‌خواهی قرارداده است. به گزارش مهر، احمدمرادی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل […]

نماینده مردم هرمزگان در مجلس

پرونده تخلف آلومینیم المهدی را تاحصول نتیجه پیگیری می‌کنم

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: خریدار آلومینیم المهدی، با تهدید به تعطیلی کارخانه معیشت ۱۸۰۰تا ۲۰۰۰ کارگر در این کارخانه را اهرمی برای فشار به دولت و باج‌خواهی قرارداده است.

به گزارش مهر، احمدمرادی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان با اشاره به جایگاه دستگاه‌های نظارتی در بازدارندگی از تخلفات و رفع مشکلات جامعه، افزود: متأسفانه قبح اختلاس و سوءاستفاده از بیت‌المال در حال کمرنگ شدن است و نگران این وضعیت هستیم و به همین دلیل باید مجازات را متناسب با نوع جرم تعیین کرد  تا توان بازدارندگی داشته باشد.

وی اظهارداشت: متأسفانه طی سال‌های اخیر برخورد با اختلاس و سوءاستفاده کمرنگ شده است و ما از دولت انتظار داریم تذکرات نمایندگان مجلس را جدی بگیرند و در مواردی که نمایندگان، دولت را در جریان سوءاستفاده‌های مالی قرار می‌دهند، با این موارد برخورد و از وقوع مجدد آن جلوگیری کنند.

مرادی با اشاره به قرارداد واگذاری آلومینیم المهدی تصریح کرد: من بار‌ها و بار‌ها درخصوص واگذاری فساد آمیز آلومینیم المهدی اعتراض و نطق کردم و هر چه بیش‌تر بر روی این واگذاری حساس می‌شویم؛ ابعاد وسیع‌تری از تضییع حقوق بیت‌المال را شاهد هستیم و گزارشات متعدد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هم تأییدکننده این مدعاست که خریدار اهلیت لازم را برای خرید نداشته است و متأسفانه سازمان خصوصی‌سازی حاضر به پذیرش اشتباه خود نیست.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به از مدار خارج شدن حدود ۱۵۰واحد دیگ این کارخانه عنوان کرد: خریدار با تهدید به تعطیلی کارخانه معیشت هزارو۸۰۰ تا دوهزار کارگر شاغل در این کارخانه را اهرمی برای فشار و باج‌خواهی از دولت قرارداده است و متأسفانه این باج‌خواهی در یک مرحله منجر به باج‌گیری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومانی شده است و خریدار همچنان به‌دنبال اخذ امتیازات بیش‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری آلومینیم المهدی با قمیت ۸۰۰میلیارد تومان در حالی انجام شده است که ارزش روز مجموعه بیش از ۵هزار میلیارد تومان بوده است و بدتر از آن خریدار با عدم پرداخت اقساط وام‌های خارجی اعتبار بین‌المللی واحدهای اقتصادی کشور را خدشه‌دار کرده است و امروز نیز با ارز ۴۲۰۰تومانی مواد مصرفی خود را وارد می‌کند و با دلار ۱۵ هزار تومانی صادر می‌کند و علی‌رغم محکومیت در شورای رقابت حاضر نیست حتی یک کیلوگرم شمش تولیدی را در بورس داخلی عرضه کند.

مرادی بیان کرد: بنده به‌عنوان نماینده مردم تا حصول نتیجه دست از پیگیری پرونده تخلف در فروش آلومینیم المهدی برنمی‌دارم و از تمام اختیارات قانونی خود برای دفاع از حقوق مردم و کارگران مظلوم این کارخانه استفاده خواهم کرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و سایر نهاد‌های نظارتی کشور درخواست کرد با تمام توان با فسادهای آشکار اینچنینی برخورد‌های قانونی کنند.