ایران از واردات MEK بی‌نیاز شد

ایران از واردات MEK بی‌نیاز شد مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت از افزایش مقاصد صادراتی این شرکت خبر داد و گفت: کشور از واردات متیل اتیل کتون (MEK) بی‌نیاز شد. به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحسن شمس در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شرایط بین‌المللی کنونی اظهار کرد: افزون بر حفظ مشتریان سنتی، امسال دو کشور […]

ایران از واردات MEK بی‌نیاز شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت از افزایش مقاصد صادراتی این شرکت خبر داد و گفت: کشور از واردات متیل اتیل کتون (MEK) بی‌نیاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحسن شمس در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شرایط بین‌المللی کنونی اظهار کرد: افزون بر حفظ مشتریان سنتی، امسال دو کشور دیگر به مجموعه مشتریان صادراتی شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت افزوده شد.

وی با بیان اینکه تولید شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت در سه ماهه نخست امسال هفت درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، افزود: مجموع فروش این شرکت ۱۱۳ درصد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت با اشاره به اینکه ۳۷ درصد MTBE پتروشیمی شیمی‌بافت در سال ۹۷ صادر شده است، گفت: ارزش مجموع صادرات این شرکت پارسال ۱۸ میلیون دلار بوده است.

شمس با بیان اینکه ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات باید به سامانه نیما عرضه شود، تصریح کرد: پتروشیمی شیمی‌بافت پارسال ۸۵ درصد از ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما عرضه کرده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت با اشاره به ادامه روند روبه رشد صادرات این شرکت همانند سال گذشته، اظهار کرد: این شرکت ۱۰ هزار تن به ارزش شش‌میلیون دلار در سه ماهه نخست امسال صادرات داشته است.

شمس به افزایش ۲۸۳ درصدی سود خالص گروه شیمی‌بافت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۲۳۴ درصد افزایش سود نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی با بیان اینکه عملیات تعمیر و نگهداری در پتروشیمی شیمی‌بافت با برنامه انجام می‌شود، ادامه داد: بیش از ۴۷۲ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه پارسال در این شرکت ثبت شده است.