همکاری ۳ وزارتخانه برای تأمین نیاز گرید‌های پزشکی

همکاری ۳ وزارتخانه برای تأمین نیاز گرید‌های پزشکی وزارتخانه‌های نفت، بهداشت و اقتصاد با همکاری مستمر و پایدار خود تأمین گریدهای مورد نیاز صنایع پزشکی را با هدف مبارزه با ویروس کرونا در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند. به گزارش نیپنا، در پی درخواست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تأمین نیاز گرید RP270G […]

همکاری ۳ وزارتخانه برای تأمین نیاز گرید‌های پزشکی

وزارتخانه‌های نفت، بهداشت و اقتصاد با همکاری مستمر و پایدار خود تأمین گریدهای مورد نیاز صنایع پزشکی را با هدف مبارزه با ویروس کرونا در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش نیپنا، در پی درخواست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تأمین نیاز گرید RP270G برای تولید سرم و سرنگ مورد نیاز کشور بخشی از نیازها به‌طور کامل تأمین شد.

برپایه این گزارش، با توجه به محدویت در تأمین خوراک پروپیلن برای شرکت‌های پلی‌پروپیلن‌ساز، افزایش عرضه در هرگروه ، منجر به کاهش عرضه درسایر گروه‌های کالایی می‌شود.

دفتر توسعه صنایع پاییندستی درباره تأمین گرید‌های پزشکی مورد نیاز کشور اعلام کرد: تولید و عرضه PP نساجی به طور موقت با کاهش جزیی مواجه شده بود تا نیازهای بخش بهداشت و درمان کشور برای ساخت سرنگ و سرم تأمین شود که برای تولید و تأمین مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید گرید پزشکی از سوی پتروشیمی‌شازند ، همکاری و تعامل قابل تقدیری توسط معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ‌و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

گفتنی است که اکنون هیچگونه کمبود گرید نساجی در کشور وجود ندارد و پتروشیمی‌شازند همانند قبل تولید این محصول را از سر گرفته است و در صورت نیاز همگام با دیگر پتروشیمی‌های کشور آماده هرگونه همکاری با بخش بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور است.