مصرف ۸۵ درصد از حجم گاز انتقالی در بخش صنعت و پالایشگاه‌ها

مصرف ۸۵ درصد از حجم گاز انتقالی در بخش صنعت و پالایشگاه‌ها مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در خصوص فعالیت‌های این نهاد در قبال مسؤولیت‌های اجتماعی‌‌ خویش گفت: هر نهادی مسؤول اجرای وظایفی مربوط به خود است و بنده توان خود را روی وظایف و مسؤولیت‌های اجرایی خود گذاشته‌ام. ‌به گزارش ایسنا، ‌کرم‌گودرزی در […]

مصرف ۸۵ درصد از حجم گاز انتقالی در بخش صنعت و پالایشگاه‌ها

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در خصوص فعالیت‌های این نهاد در قبال مسؤولیت‌های اجتماعی‌‌ خویش گفت: هر نهادی مسؤول اجرای وظایفی مربوط به خود است و بنده توان خود را روی وظایف و مسؤولیت‌های اجرایی خود گذاشته‌ام.

‌به گزارش ایسنا، ‌کرم‌گودرزی در نشستی خبری اظهارکرد: در پایان بهمن‌ماه سال ۹۵ بالغ بر ۱۱ و ۶ دهم میلیارد مترمکعب انتقال گاز از منطقه ۶ صورت گرفته که این رقم تا پایان بهمن ماه سال جاری به ۱۴٫۱ میلیارد متر مکعب رسیده است.

وی با بیان این‌که منطقه ۶ عملیات گاز وسیع‌‌ترین منطقه عملیات گاز کشور است، افزود: این میزان انتقال گاز با کمک ۳هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط لوله انجام شده است.

مدیر منطقه ۶عملیات انتقال گاز با اشاره به این‌که انتقال پاک، ایمن و بهره‌ور از اولویت‌های مهم منطقه ۶عملیات گاز است، تصریح کرد: از ابتدای امسال بالغ بر ۷ کیلومتر خط لوله معیوب تعویض شده است.

گودرزی با بیان این‌که مصرف‌کننده‌های صنعتی ما شامل ۴استان هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشی از استان یزد است، عنوان‌کرد: در استان هرمزگان در بخش صنعتی اقدام‌های بسیار خوبی برای انتقال گاز به پالایشگاه میعانات گازی خلیج‌فارس به عنوان یکی از پالایشگاه‌های ملی کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که کارخانه صبا فولاد، نیروگاه ایسین و شهرک صنعتی بندرعباس از بخش‌های مصرف‌کننده صنعتی در استان هرمزگان است، خاطرنشان‌کرد: نیروگاه توانیر و مجموعه صنایع غرب بندرعباس نیز از دی‌ماه سال ۹۵ از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با بیان این‌که نیروگاه سمنگان سیرجان به عنوان یکی از مصرف‌کننده‌های عمده گاز منطقه ۶ است، افزود: نیروگاه شهید کاظمی گل‌گهر سیرجان در استان کرمان نیز از دیگر مصرف‌کننده‌های مهم منطقه ۶ عملیات انتقال گاز است.

وی با بیان این‌که در راستای خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در سال جاری یک دستگاه توربین گازی با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان خریداری و همچنین سیستم آتش‌نشانی با توان داخلی طراحی شد، اظهارکرد: شرکت ملی گاز ایران همپای سایر دستگاه‌ها در این طرح مهم همکاری خواهد کرد اما باید زیرساخت‌های لازم برای انتقال انرژی به این منطقه فراهم شود و در این چشم‌انداز توسعه‌ای از خط ۷ انتقال گاز استفاده خواهد شد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز‌ با اشاره به این‌که کم‌تر از ۱۵ درصد از حجم انتقال گاز در حوزه مصارف خانگی و بیش از ۸۵درصد آن در بخش صنعت و پالایشگاه‌ها مصرف می‌شود، افزود: برخورداری از ۳تأسیسات تقویت فشار گاز آب شیرین، تأسیسات تقویت فشار گاز تنگ نی، تأسیسات تقویت فشار گاز سیرجان از مهم‌ترین ظرفیت‌های منطقه ۶ عملیات انتقال گاز است.