هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی بهینه‌سازی برق پایتخت

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی بهینه‌سازی برق پایتخت مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت مستمر برای بهینه‌سازی و نوسازی سیستم‌های شبکه برق تهران سرمایه‌گذاری می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، حسین‌صبوری با اشاره به این‌که شرکت توزیع برق تهران بزرگ مسؤولیت تأمین برق تهران به عنوان […]

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی بهینه‌سازی برق پایتخت

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت مستمر برای بهینه‌سازی و نوسازی سیستم‌های شبکه برق تهران سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، حسین‌صبوری با اشاره به این‌که شرکت توزیع برق تهران بزرگ مسؤولیت تأمین برق تهران به عنوان پایتخت را داریم، گفت: شهر تهران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد که ۱۴ درصد مشترکین برق کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان این‌که ۳۲ کیلومتر شبکه برق در کشور داریم، افزود: ۳۲ درصد شبکه زمینی برق کشور در تهران است و همچنین ۱۰درصد کل برق کشور در شهر تهران مصرف می‌شود.

صبوری با اشاره به این‌که برای تأمین برق مورد نیاز مشترکین تلاش می‌کنیم، تأکیدکرد: امروزه برق به عنوان زیرساخت اصلی توسعه و ضرورت‌های تأمین رفاه اجتماعی است و ضروری است که ۲۴ ساعته برای ارایه خدمت به مشترکین تلاش کنیم.

وی ادامه‌داد: سالانه به صورت مستمر ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهینه‌سازی و نوسازی سیستم‌های شبکه برق تهران سرمایه‌گذاری می‌شود که البته کافی نیست. همچنین موازی با این این نوسازی توسعه شبکه برق را در حال انجام داریم که براساس افزایش میانگین ۱۰۰ هزار مشترک در سال باید ۱۵۰ میلیارد تومان در این راستا سرمایه‌گذاری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان این‌که فصل زمستان به لحاظ جغرافیایی مشکلاتی برای شبکه برق پیش می‌آورد، افزود: اصلاح و بازنگری شبکه در این دوره زمانی باید انجام شود و همچنین بحث آمادگی برای تأمین برق در تابستان مطرح است که اوج مصرف است، توسعه بهینه‌سازی شبکه را به همراه فعالیت گسترده در مدیریت کاهش بار در دستور کار داریم.

به‌ گفته وی پیک مصرف برق شهر تهران ۴ هزار و ۶۶۶ مگاوات بود که امسال باید به ۴ هزار و ۹۰۰ مگاوات می‌رسید و ما با برنامه‌ریزی خود اجازه عبور از ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات را ندادیم که موارد مختلفی در این مدیریت مصرف دخیل بود که از جمله آنها بحث فرهنگسازی، پیگیری مستمر برای تغییر ساعات اداری و استفاده از مولدهای بخش خصوصی و دولتی بوده است.

صبوری درباره کاهش مصرف در تابستان امسال نیز گفت: ماحصل کاهش مصرف نزدیک ۴۰۰ هزار مگاوات در شهر تهران بوده که مصرف کل تهران را به ۴ هزار و ۵۶۸ مگاوات رساند.

وی درباره سهم ادارت از این صرفه‌جویی نیز عنوان‌کرد: نزدیک به ۲۵۰ مگاوات از تغییر ساعات ادارات صرفه‌جویی انجام شد که برای کنترل آن ۲۵۰ گروه عملیاتی به ۱۲۰۰ مرکز بزرگ دولتی مراجعه کرده و وضعیت آنها را بررسی و راهنمایی‌هایی را ارایه کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ادامه‌داد: همچنین دستگاه‌های دولتی موظف به خاموشی سیستم‌های سرمایشی خود در ساعات یک بعدازظهر بودند که در صورت عدم همکاری در رابطه با ان مجموعه اقدام می‌کردند.