اجرای تشریفات مناقصه گازرسانی به ۵۳ روستا در خوزستان

اجرای تشریفات مناقصه گازرسانی به ۵۳ روستا در خوزستان استاندار خوزستان، با اشاره به اقدامات و پیگیری‌ صورت گرفته برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز ویژه پرداخت حقوق عقب افتاده آبداران روستاها و کارگران شهرداری‌های استان گفت: منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت حقوق این افراد با همکاری وزارت کشور و سازمان برنامه […]

اجرای تشریفات مناقصه گازرسانی به ۵۳ روستا در خوزستان

استاندار خوزستان، با اشاره به اقدامات و پیگیری‌ صورت گرفته برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز ویژه پرداخت حقوق عقب افتاده آبداران روستاها و کارگران شهرداری‌های استان گفت: منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت حقوق این افراد با همکاری وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود. به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی؛ در نشست رسیدگی به مشکلات شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰ میلیاردریال برای پرداخت حقوق آبداران استان خوزستان تأمین شده است و ۲۰۰ میلیارد دیگر نیز در اوایل هفته آینده به استان اختصاص می‌یابد تا از این طریق بخشی از مشکل حقوق آبداران روستاهای خوزستان رفع شود. استاندار خوزستان؛ اضافه‌کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور بخش قابل‌توجهی از حقوق آبداران استان تا پیش از عید نوروز تأمین می‌شود. وی ادامه‌داد: همچنین با قول مساعد وزارت کشور امیدواریم تا پیش از پایان سال‌جاری، حقوق مجموعه‌های کارگری شهرداری‌های استان پرداخت شود. سلیمانی‌دشتکی؛ افزود: براساس وعده مسؤولان وزارت کشور، منابع مورد نیاز به منظور پرداخت حقوق این کارگران تأمین می‌شود تا همزمان با عید نوروز بخشی از مشکلات مالی پیش آمده (مشکلات ناشی از تأخیر در پرداخت حقوق کارگران) برطرف شود. استاندار خوزستان، با بیان اینکه در نشست بررسی مشکلات دشت آزادگان و هویزه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت افزود: موانع موجود در راستای پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه‌ها ضروری است و در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌ جدی داشته باشند. سلیمانی‌دشتکی؛ خاطرنشان‌کرد: مصوبات نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه از سوی استانداری خوزستان پیگیری می‌شود تا روند اجرای پروژه‌ها تسریع شود. وی همچنین به آسیب‌ وارده به جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی این شهرستان‌ها در جریان سیل سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: روند بازسازی این جاده‌ها باید با سرعت بیشتری دنبال شود و این موضوع باید از سوی معاون عمرانی استانداری خوزستان پیگیری شود.

۵۳ روستای هویزه گازدار می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، نیز در این نشست گفت: تعداد ۵۳ روستای شهرستان هویزه فاقد شبکه گازرسانی است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۵۰ درصد این روستاها تا پایان اردیبهشت و مابقی نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ گازدار خواهند شد. فاضل عبیات؛ یادآورشد: تشریفات مربوط به برگزاری مناقصه اجرای خطوط شبکه گاز این روستاها در قالب شش قرارداد انجام خواهد شد. وی همچنین موضوع آبرسانی به روستاهای دشت آزادگان و هویزه را با اهمیت عنوان‌کرد و گفت: در این رابطه نیز مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، پروژه‌های آبرسانی به روستاهای جفیر ۱و۲ از توابع شهرستان هویزه به بهره‌برداری برسند.

تلاش‌ها برای رفع آسیب‌های سیل سال ۹۸ در هویزه و دشت آزادگان ادامه دارد

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای‌اسلامی ‌ابتکار استاندار خوزستان، در تشکیل قرارگاه خدمات رسانی در بخش‌های مختلف را اقدامی ‌کارساز عنوان‌کرد و افزود: این قرارگاه تأثیر مناسبی در رفع محرومیت از مناطق مختلف استان خواهد داشت. قاسم ساعدی؛ با اشاره به اینکه شهرهای سوسنگرد، رفیع، بستان و هویزه در زمینه شبکه فاضلاب دچار مشکلات متعددی هستند افزود: در این رابطه تصمیم خوبی اتخاذ شده است و امیدواریم موارد مربوط به این بخش با جدیت دنبال و مورد پیگیری قرار گیرند. وی یادآورشد: گازرسانی به ۵۳ روستای شهرستان هویزه یکی از موارد بسیار با اهمیت است که انتظار می‌رود با همکاری‌های بین بخشی که صورت می‌گیرد، پروژه‌های مربوط به این حوزه با سرعت اجرایی شوند. نماینده مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه، به خسارت ناشی از سیلاب سال ۱۳۹۸ به این مناطق اشاره‌کرد و گفت: بهبود معابر و ایجاد زیرساخت‌های جدید عمرانی یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان است و امیدواریم منابع مالی مربوط به این بخش هرچه زودتر تأمین و در اختیار استان قرار گیرد.

فروردین سال گذشته ۱۰ روستا و چهار شهر از توابع شهرستان دشت آزادگان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند. دشت آزادگان در غرب خوزستان و در ۸۵ کیلومتری از اهواز مرکز استان واقع است.