مرامنامه اخلاق حرفه‌ای «روزنامه مناقصه‌مزایده»

اعضای تحریریه «روزنامه مناقصه‌مزایده» اعم از خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، دبیران و سردبیران، مجموعه اصول و معیارهای اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را به عنوان مبانی مشترک حرفه‌ای وظیفه خود می‌دانند. این مرامنامه مقررات اداری یا مسائل انضباطی روزنامه نیست، بلکه تنها […]

اعضای تحریریه «روزنامه مناقصه‌مزایده» اعم از خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، دبیران و سردبیران، مجموعه اصول و معیارهای اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را به عنوان مبانی مشترک حرفه‌ای وظیفه خود می‌دانند.

این مرامنامه مقررات اداری یا مسائل انضباطی روزنامه نیست، بلکه تنها اصول اخلاقی را تبیین می‌کند که روزنامه‌نگاران  «روزنامه مناقصه‌مزایده» با رعایت آن، استقلال، اعتبار و درستکاری رسانه و مسؤولیت‌ها و تحقق وظایف خود را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، قانون مطبوعات و سایر قوانین مرتبط با فعالیت‌های رسانه‌ای نصب العین  «روزنامه مناقصه‌مزایده» است:

 ۱- وظیفه آگاهی‌بخشی در راس وظایف حرفه روزنامه‌نگاری قرار گرفته است. انصاف و بی‌غرضی روزنامه‌نگار، خودداری وی از تبلیغ سیاسی و بازرگانی و مقاومت در برابر دیگر کانون‌های فشار، اصل خدشه‌ناپذیر روزنامه‌نگاران فعال در  «روزنامه مناقصه‌مزایده» است.

۲-  «روزنامه مناقصه‌مزایده» خود را متعهد می‌داند که با رعایت مفاد مرامنامه اخلاقی کلیه آحاد جامعه را مخاطب خود بداند و همواره در چارچوب قانون اساسی به اصول دینی و معتقدات مذهبی و آداب و سنن گروه‌های مختلف قومی و فرهنگی، احترام بگذارد.

۳- روزنامه‌نگاران  «روزنامه مناقصه‌مزایده» در انجام وظایف حرفه‌ای خویش نه تنها در برابر صاحبان و مدیران مؤسسه بلکه در برابر خوانندگان و منافع و مصالح جامعه مسؤولیت دارند.‌ این مسؤولیت اجتماعی‌ ایجاب می‌کند اطلاعات کامل و به روز برای عموم با حفظ آزادی اطلاعات به منظور احقاق حق دسترسی به اطلاعات ارائه شود.

۴- روزنامه‌نگاران فعال در  «روزنامه مناقصه‌مزایده» در انتشار مصاحبه‌های اختصاصی به حقوق مصاحبه‌شونده خود احترام می‌گذارند و متن تنظیمی مصاحبه را با رعایت حداکثر امانت‌داری منتشر می‌کنند. ضمنا در صورت درخواست مصاحبه‌شونده، ‌متن نهایی را به نظر او می‌رسانند و اصلاحات مورد نظر را اعمال و حتی در صورت انصراف وی از انتشار مصاحبه خودداری می‌کنند.

۵- حریم خصوصی افراد محترم است و نباید بدون اجازه به آن وارد شد. روزنامه‌نگاران و نویسندگان  «روزنامه مناقصه‌مزایده» با توجه خاص به حیثیت شخصی و زندگی خصوصی افراد، از تمامی مواردی که ممکن است با انتشار مطلب یا خبر آن به حیثیت افراد لطمه وارد آورد، اکیدا پرهیز می‌کنند.

۶- اولین مهم ترین دغدغه روزنامه نگاران «روزنامه مناقصه مزایده» ، تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی مطالب « روزنامه مناقصه مزایده » است. این بدان معناست که توفیق « روزنامه مناقصه مزایده » در تهیه و انتشار اخبار و گزارش های دست اول نتیجه تلاش بی وقفه روزنامه نگاران آن است.