ارتش سرخ؛ تیم بازگشت‌های رویایی و سومین فینال آسیایی

چرا باید به پرسپولیس امیدوار بود؟ ارتش سرخ؛ تیم بازگشت‌های رویایی و سومین فینال آسیایی مسعود طاهری- امروز، روز سرنوشت برای ارتش سرخ آسیاست. لقبی که AFC به پرطرفدار‌ترین تیم آسیایی داده و اکنون پرسپولیس تنها ۹۰دقیقه با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد. در کشوری که اکثریت مردمش طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستند […]

چرا باید به پرسپولیس امیدوار بود؟

ارتش سرخ؛ تیم بازگشت‌های رویایی و سومین فینال آسیایی

مسعود طاهری- امروز، روز سرنوشت برای ارتش سرخ آسیاست. لقبی که AFC به پرطرفدار‌ترین تیم آسیایی داده و اکنون پرسپولیس تنها ۹۰دقیقه با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد. در کشوری که اکثریت مردمش طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستند و در روزگاری که فوتبال از اصلی‌‌ترین سرگرمی‌های مردم است، قهرمانی سرخ‌ها می‌تواند بیش از نیمی از مردم کشور را خوشحال کند.

حسرت ۲۶ ساله!

دفتر قهرمانی ایرانی‌ها را که ورق بزنید گرد و خاک بلند می‌شود! زیرا از آخرین قهرمانی ایرانی‌ها در آسیا دهه‌ها می‌گذرد! در واقع دوران اقتدار فوتبال ایران در آسیا دوره‌ای بود که تیم‌های ایرانی یکی پس از دیگری قهرمانی آسیا را جشن می‌گرفتند. استقلال در جام باشگاه‌های آسیا و پرسپولیس در جام‌درجام آسیا موفق شدند به فینال مسابقات راه یابند و هر دو قهرمان شوند؛ پس از آن نوبت به پاس، دیگر تیم محبوب تهرانی بود که ۲۶سال قبل به عنوان آخرین قهرمان ایران جام‌باشگاه‌های آسیا را بر کلکسیون افتخاراتش بیفزاید!

سومین فینال سرخ‌ها

پرسپولیس امروز در حالی میزبان کاشیماانتلرز ژاپن است که سومین فینال آسیایی‌‌اش را پشت سر می‌گذارد. پرطرفدار‌ترین تیم آسیا بنا بر آمار کنفدراسیون فوتبال آسیا، در سال ۱۳۷۰ توانست اولین جام آسیایی‌‌اش را با شکست تیم المحرق بحرین به دست‌ آورد. دو سال بعد باز هم پرسپولیس توانست به فینال جام‌درجام آسیا راه یابد و حریف تیم یومیوری ژاپن شود؛ در حالی که در تیم پرسپولیس در خاک ژاپن به نتیجه مساوی یک-یک دست یابد در تهران با نتیجه یکبرصفر شکست خورد تا اینگونه دومین فینال آسیایی‌‌اش را پشت سر گذاشته باشد. پرسپولیس در جام‌باشگاه‌های آسیا نیز تاکنون به ۳عنوان سومی مسابقات رسیده است تا بدین ترتیب با ۵ عنوان آسیایی یکی از پرافتخار‌ترین تیم‌های ایرانی در آسیا باشد.

پرفسوری واقعی!

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم ملی ایران پس از ۳فصل حضور در ایران توانسته نتایجی بی‌نظیر با این کسب کند. دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر و فتح دو سوپرجام و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا نتایجی است که سرمربی محبوب سرخ‌ها توانسته طی این مدت به دست آورد تا به معنای واقعی پرفسور بودنش در رشته فوتبال را به نمایش بگذارد.

پرسپولیس تیم بازگشت‌های رویایی

پرسپولیس چه در طول بازی‌های باشگاهی خود و چه در طول بازی‌های آسیایی خود همواره کامبک‌های رویایی را به‌دست آورده است. از قهرمانی‌‌اش مقابل سپاهان در سال ۸۶ که شکست یک‌برصفر را تبدیل به برد ۲بریک و کسب قهرمانی کرده گرفته تا بازگشت رویایی‌‌اش مقابل رقیب سنتی‌‌اش استقلال که توانست بازی ۲برصفر باخته آن هم با یک بازیکن کم‌تر را با پیروزی ۳بر۲ به پایان برساند.

به تیم برانکو امید داشته باشد

پرسپولیس در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف تیم ژاپنی کاشیماانتلرز می‌رود که در بازی رفت ۲برصفر بازی را باخته است. اما کافی است نگاهی به پرسپولیس بیندازید تا ببینید که معجزه بازی در استادیوم آزادی توانسته چه معجزاتی را رقم بزند. پرسپولیس فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا در حالی که بازی را ۳بر۲ به الجزیره امارات واگذار کرده بود، توانست در آزادی با نتیجه ۴بر۲ این تیم را شکست دهد و به مرحله بعد برسد. در این فصل لیگ قهرمانان نیز پرسپولیس بازگشت رویایی‌‌اش را از بازی لخویا آغاز کرد. جایی که بازی یک صفر باخته را در آزادی با نتیجه ۳بریک با پیروزی گذاشت تا به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه یابد؛ آن هم در حالی که برانکو به دلیل محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی تنها ۱۳ بازیکن در اختیار داشت. پس تنها باید به تیم برانکو امید داشته باشد؛ تیمی که توانسته از ۶ بازی‌‌اش در استادیوم آزادی، ۵ بازی را با پیروزی و یک بازی را با تساوی پشت سر بگذارد.