برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند

رئیس پلیس راهور ناجا برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند گروه خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وضعیت ایمنی برخی خودروهای داخلی شدیداً انتقاد کرد و گفت: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند. سردار سیدکمال هادیانفر در رزمایش گشت‌های نامحسوس پلیس راهور که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: توسعه […]

رئیس پلیس راهور ناجا

برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند

گروه خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وضعیت ایمنی برخی خودروهای داخلی شدیداً انتقاد کرد و گفت: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند.

سردار سیدکمال هادیانفر در رزمایش گشت‌های نامحسوس پلیس راهور که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: توسعه انضباط ترافیکی یک اصل لازم و اجتناب‌ناپذیر در کشور است و باید به آن توجه لازم بشود.

وی گفت: در حال‌حاضر بیش از ۴۴ میلیون راننده، ۳۳ میلیون وسیله‌نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو در ۲۱۷ هزار کیلومتر از راه‌ها و بیش از هزار شهر در حال تردد هستند، گفت: بر این تعداد دیگر نمی‌توان با شیوه‌های قدیمی و سنتی نظارت کرد و لازم است با استفاده از شیوه‌های مدرن و نیز تجهیزات جدید و کنترل نامحسوس برای کاهش تخلفات اقدام کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از وضعیت ایمنی برخی خودروها، اظهار کرد: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن بروند.

هادیانفر با تأکید بر اینکه کاهش تلفات و جانباختگان حوادث رانندگی یک اصل مهم و هدف اصلی پلیس راهور است، اظهار کرد: سایر دستگاه‌ها علاوه بر پلیس نیز باید پای کار آمده و به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید به این مطلب که کاهش کشته صرفاً وظیفه پلیس نیست از نقش ۳۳ سازمان در این زمینه سخن گفت و افزود: وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت بهداشت، بیمه‌مرکزی، صداوسیما و… در این زمینه نقش دارند. به عنوان مثال اگر ۱۵۸۲ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها کاهش یابد ۵۶ درصد تصادفات کاهش می‌یابد و یا اینکه بیمه مرکزی حاضر است حدود ۳۰۰ – ۲۰۰ میلیون تومان دیه فوت شده را بدهد ولی برای کاهش تصادفات هزینه نپردازد.

وی با اشاره به گشت‌های نامحسوس پلیس راهور برای برخورد با تخلفات ترافیکی گفت: طرح‌های عملیاتی پلیس در این حوزه استفاده از بازرسان و گشت‌های نامحسوس‌ است، بعضی از رانندگان شرطی‌شده و با دیدن مأموران پلیس و خودروگشت تخلف نمی‌کنند اما اگر گشت‌‌ها نباشند دست به تخلف می‌زنند که گشت‌های نامحسوس در این مورد بسیار مؤثر است.

وی افزود: بازرسان و گشت‌های نامحسوس پلیس راهور با ۱۵۰ دستگاه خودرو در ۱۰ استان هدف فعالیت خود را آغاز می‌کنند و گشت‌های نامحسوس بیشتر در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها که ۶۲ درصد تصادفات در آن به وقوع می‌پیوندد، مستقر می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: استفاده از ظرفیت هوایی پهپاد برای آنکه طول محور جاده‌ها را تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری در مسیر رفت و برگشت رصد کرده و گزارش تصویری را به مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا ارسال کند از جمله موارد دیگری است که در دستور کار راهور ناجا به‌ویژه گشت‌های نامحسوس قرار دارد.

سردارهادیانفر درخصوص بهره‌مندی از ظرفیت پهپاد‌ها اعلام کرد: ما محدودیتی در استفاده از پهپاد‌ها نداریم و باید بگویم این پهپاد‌ها صددرصد تولید داخل و بومی است؛ در محورهای شمالی و پرتردد همچون محور تهران – قزوین- رشت و محورهای تهران – قم، فارس شمال و جنوب و کرمان شمال و جنوب از پهپاد‌ها استفاده می‌کنیم. سردارهادیانفر با بیان اینکه حدود۸۲ درصد علل تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است، همچنین اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه مورد برخورد جدی گشت‌های نامحسوس قرار خواهد گرفت.

وی در خاتمه این را هم گفت: ۲۰۰۰ دوربین کنترل جاده‌ای و دوربین‌های لیزری جدید به‌کارگیری خواهد شد که در کاهش برخورد و تنش بین رانندگان و پلیس نیز مؤثر خواهد بود.

سردارهادیانفر به نقش مردم در کاهش تصادفات و حوادث پرداخت و خاطرنشان کرد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان به انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات دست یافت.