افزایش انعقاد قراردادهای حفاری به‌دنبال مشارکت در مناقصات

افزایش انعقاد قراردادهای حفاری به‌دنبال مشارکت در مناقصات گروه انرژی- از آنجایی که توسعه میادین به منظور افزایش تولید نفت‌وگاز نقش اساسی را ایفا می‌کند باید زمام کار‌ها و پروژه‌ها را به دست شرکت‌های باکفایت سپرد. در این مسیر صنعت اکتشاف به‌ویژه حفاری در بخش بالادستی از جمله مهره‌هایی محسوب می‌شوند که باید مسؤولان توجه […]

افزایش انعقاد قراردادهای حفاری به‌دنبال مشارکت در مناقصات

گروه انرژی- از آنجایی که توسعه میادین به منظور افزایش تولید نفت‌وگاز نقش اساسی را ایفا می‌کند باید زمام کار‌ها و پروژه‌ها را به دست شرکت‌های باکفایت سپرد. در این مسیر صنعت اکتشاف به‌ویژه حفاری در بخش بالادستی از جمله مهره‌هایی محسوب می‌شوند که باید مسؤولان توجه خاصی را نسبت به آنها مبذول کنند. بنابراین برخورداری صنعتی مانند حفاری از نیروهای متخصص و مجرب و همچنین تجهیزات خدمات جانبی و دستگاه حفاری خشکی و دریایی بسیار حائزاهمیت است. در همین راستا و به منظور توسعه پروژه‌های حفاری قراردادهایی توسط شرکت‌های ذی‌ربط به امضاء رسیده و مجموعه‌ای از مناقصات برای مشخص کردن پیمانکار به جهت اجرای پروژه‌ها برگزار شده است.

ملی حفاری از جمله شرکت‌هایی است که در این زمینه تاکنون اقدامات متعددی را انجام داده است. این شرکت در سال‌جاری در قالب امضای تفاهم‌نامه، توافقنامه و مشارکت‌نامه با تعدادی از شرکت‌های بخش‌خصوصی قرارداد همکاری امضاء کرده است. به این ترتیب با شرکت در مناقصه دو پروژه توسعه میدان‌های نفت‌شهر و گچساران برنده و وارد فاز اجرایی این میادین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در این خصوص و با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت از نظر منابع انسانی مجرب و کارآمد و تجهیزات لازم در زمینه عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی، تخصصی و مهندسی، گفت: خدمات ملی حفاری در ۳۹ سال گذشته بیانگر توان بالای پاسخگویی این شرکت به نیازهای صنعت نفت کشور و محور بودن آن در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید است.

سیدعبدا… موسوی تصریح کرد: شرکت ملی حفاری سرمایه ملی است و حفظ و اقتدار آن تأثیر مستقیم در پیشبرد اهداف و برنامه‌های صنعت نفت دارد و اهتمام ویژه به فرآیند‌ها و انضباط در بخش‌های عملیاتی، اداری و مالی، رشد و تعالی افزون‌تر سازمان را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: در راستای تحقق اهداف این شرکت در قالب بنگاهداری اقتصادی باید ضمن حفظ داشته‌ها، اصلاح فرآیند‌ها و استفاده بهینه و صددرصدی از ظرفیت‌های موجود، بحث درآمدزایی سازمان به جد مورد توجه قرار گیرد.

موسوی اظهار کرد: در عرصه توسعه فعالیت‌ها و مشارکت در مناقصات و پروژه‌های میدان محور، کارهای خوبی در این چند ماهه صورت پذیرفت که به انعقاد قراردادهای متعدد در قالب تفاهم‌نامه، توافقنامه و مشارکت‌نامه با شرکت‌های داخلی منتهی شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های داخلی از ظرفیت‌های قابل‌توجه تخصصی و اجرایی در صنعت نفت برخوردارند، گفت: با اجرایی شدن این اسناد همکاری به‌طور یقین شاهد تحول چشمگیری در تسریع برنامه‌های صنعت نفت، به ویژه در موضوع پروژه‌های میدان محور، توسعه میادین مشترک و جاری شدن قراردادهایE&P، IPC و EPD خواهیم بود.

براساس گزارش شرکت ملی حفاری، مدیرعامل این شرکت به شمار قراردادهای همکاری و مشارکت امضاء شده با شرکت‌ها دولتی و بخش‌خصوصی در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توان عملیاتی و اجرایی، به انعقاد قرارداد توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، فلات‌قاره، توسعه پترو ایران، خدمات مهندسی پژواک انرژی و مهندسی مشاور کرخه، دانا انرژی، توسعه صنایع نفت و انرژی، توسعه نفت و گاز پرشیا اشاره کرد.