سرمایه‌گذاری ۱٫۸ میلیارد یورویی در صنعت مس

رئیس هیأت عامل ایمیدرو مطرح کرد سرمایه‌گذاری ۱٫۸ میلیارد یورویی در صنعت مس گروه زمین و معدن – رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو عملکرد اثربخش شرکت ملی مس در بخش‌های اکتشاف، تولید، فروش و تعریف طرح‌های جدید را در راستای اقدامات توسعه‌ای این شرکت خواند و گفت: منابع حاصل از سود شرکت مس، صرف توسعه در این […]

رئیس هیأت عامل ایمیدرو مطرح کرد

سرمایه‌گذاری ۱٫۸ میلیارد یورویی در صنعت مس

گروه زمین و معدن – رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو عملکرد اثربخش شرکت ملی مس در بخش‌های اکتشاف، تولید، فروش و تعریف طرح‌های جدید را در راستای اقدامات توسعه‌ای این شرکت خواند و گفت: منابع حاصل از سود شرکت مس، صرف توسعه در این حوزه خواهد شد.

خداداد غریبپور که در آیین رونمایی از سیستم یکپارچهسازی سیستم‌های اطلاعاتی شرکت مس سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه صنعت مس برای کسب سهمی ‌از بازار جهانی در این بخش برنامه خود سرمایه‌گذاری ۱٫۸ میلیارد یورویی و ۱۳ هزار میلیارد تومانی را تعریف کرده که ظرف پنج سال تکمیل خواهد شد، افزود: جذابیت سهام شرکت ملی مس در بورس حاکی از عملکرد درست این مجموعه در بخش معدن و صنایع‌معدنی و همچنین اقتصاد است.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه تحریم‌ها باعث شده تا بیشتر از توان داخلی بهره ببریم، اظهار داشت: به همت شرکت صنایع ملی مس و در قالب سامانه جامع مالی که بومی‌سازی شده است، می‌توان ارتقای شفافیت و رضایت را شاهد بود.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت شرکت مس توسعه‌ای است، گفت: طرح یکپارچه سازی سیستم‌های اطلاعاتی مس قدرت تصمیم‌گیری مدیریت را در این بخش ارتقاء می‌بخشد و شفاف‌سازی از معدن تا محصول و قیمت تمام شده فراهم می‌سازد علاوه براین تصمیم‌گیری درست برای مسؤولان تسهیل می‌شود.

وی یادآور شد: امسال چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در واحد‌های مرتبط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو) افتتاح و به مدار تولید متصل خواهند شد.

معاون وزیر صنعت،معدن‌وتجارت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شرکت مس منابع حاصل از سود شرکت را صرف سرمایه‌گذاری خواهد کرد و این رویه درستی در جهت خلق ثروت برای شرکت خواهد بود.

غریب‌پور با بیان اینکه ایمیدرو در تحقق اهداف این حوزه، در کنار شرکت مس است، افزود: ایمیدرو با شرکت مس در سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه این مجموعه به توافق رسیده است. این روند در سایر شرکت‌ها نیز عملیاتی خواهد شد.

وی پیرامون پیادهسازی احیای معادن کوچک‌مقیاس در حوزه مس و همکاری با این شرکت، گفت: معادن بزرگ که مستقیم با شرکت مس ارتباط برقرار می‌کنند و معادن کوچک بخش‌خصوصی در قالب قرار داد با شرکت همکاری خواهند داشت.

وی گفت: امروز صادرات کنسانتره مس به دلیل وجود مازاد در این زمینه انجام می‌شود، چنانچه ظرفیتسازی لازم صورت گیرد، این ماده معدنی در داخل جذب می‌شود.

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو با اشاره به اکتشافات انجام شده در حوزه مس اعلام کرد: شرکت مس اقدامات قابل‌توجهی در بخش اکتشاف به ویژه در منطقه سونگون داشته است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه اکتشاف محدوده‌های با ظرفیت استان سیستان‌وبلوچستان، شرکت مس به معنای واقعی ملی شود.

همچنین اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این مراسم گفت: اجرای یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی گامی‌ در مسیر شفاف‌سازی و مراحل مالی، فروش، بازرگانی، انبار را مشخص می‌کند و تمامی ‌اسناد مالی به شیوه مکانیزه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این افتخار برای صنعت مس و کشور به‌وقوع پیوسته که کلیه این برنامه توسط جوانان افتخارآفرین از دانشگاه‌های برجسته کشور صورت گرفته و این برنامه قابلیت به‌کارگیری در مجموعه‌های بیرون را هم میسر می‌سازد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران توضیح داد: انتظار می‌رود چرخه اطلاعات تا پایان اردیبهشت ماه سال۱۳۹۹ تکمیل شود و این شرکت بتواند همسو با شرکت‌های بزرگ دنیا مسیری را دنبال کند که موجب افتخار برای کشور باشد و به شکل هوشمند برای تصمیمسازی اقدام شود و از ابزار روز برای هدایت مجموعه بهره‌گیری شود.

گفتنی است که سیستم فروش، بازرگانی و آموزش با پیشرفت ۸۰ درصدی در یک دوره یکساله به انجام رسیده و اکنون ۶۳ سیستم و زیرسیستم در قالب یک بانک جامع پیادهسازی شده است. ارتباط با مجتمع‌های سرچشمه، شهربابک و ورزقان باین ترتیب به شکل آنلاین فراهم می‌شود.

شرکت ملی صنایع مس ایران با بهره‌برداری از این سیستم یکپارچه ضمن کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد را برای خود برنامه‌ریزی کرده و ساختار جدیدی را برای این مجموعه فراهم ساخته است.