تصادفات جاده‌ای سومین عامل مرگ‌ومیر در کشور

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تصادفات جاده‌ای سومین عامل مرگ‌ومیر در کشور معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: سالانه هفت درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود. سرهنگ عین‌ا… جهانی در برنامه ویژه طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک گفت: از ۱۰ سال گذشته تا به امروز تعداد همیاران […]

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا

تصادفات جاده‌ای سومین عامل مرگ‌ومیر در کشور

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: سالانه هفت درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود.

سرهنگ عینا… جهانی در برنامه ویژه طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک گفت: از ۱۰ سال گذشته تا به امروز تعداد همیاران پلیس به ۱۰ میلیون نفر در کشور رسیده است.

وی از تصادفات جاده‌ای به عنوان سومین عامل مرگ‌ومیر در کشور یاد کرد و بیان داشت: از سال ۸۵ تا ۹۷ با افزایش ۱۵۲ درصدی خودروها مواجه هستیم در این بازه‌زمانی افزایش ۱۲۰ درصدی تعداد موتورسیکلت را نیز شاهد هستیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه حدود ۶۳ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، افزود: روزانه ۴۵ تا ۵۵ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و حدود هزار نفر نیز مجروح می‌شوند که ۱۰ درصد آنها ویلچری می‌شوند.

جهانی با تأکید بر اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد کشته‌های تصادفات جاده‌ای را کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: حدود ۵۱ درصد افراد در صحنه تصادفات، حدود هفت درصد در مسیر و ۴۱ درصد در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالانه هفت درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود، افزود: ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای به خاطر خطاهای انسانی به وقوع می‌پیوندد.

جهانی تعداد بانوان ایرانی دارای گواهینامه را هفت میلیون نفر اعلام کرد و اظهار کرد: ۹٫۵ درصد بانوان در تصادفات مقصر هستند.

پلیس راهور ناجا، گفت: نخستین عامل تصادفات در کشور عدم توجه به جلو است، ۱۰ درصد تصادفات نیز به دلیل تغییر مسیر است.

وی درخصوص اهمیت بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو نیز گفت: در حادثه اتوبوسی که چندی پیش به وقوع پیوست، اگر سرنشینان کمربند ایمنی می‌بستند تعداد کشته‌های آن از ۱۹ نفر به پنج نفر کاهش می‌یافت.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه آمار جانباختگان موتورسیکلت‌ها در کشور نسبت به قبل افزایش یافته است، افزود: استفاده از کلاه‌ایمنی استاندارد برای رانندگان موتورسیکلت‌ها ضروری است.

جهانی با تأکید بر اینکه حدود ۶۳ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، بیان داشت: مواردی مانند خواب‌آلودگی و خستگی راننده در تصادفات تأثیرگذار است.