بانکمرکزی اعلام کرد الزام بانکها به ایجاد زمینههای اجرای مطلوب قانون جدید چک گروه بانک، بیمه، بورس- بانکمرکزی در بخشنامهای به تمام بانکها و مؤسسات اعتباری بر ضرورت انجام اقدامات لازم در راستای ایجاد زمینههای اجرای مناسب و مطلوب قانون «اصلاح قانون صدور چک» تأکید کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومیبانکمرکزی، در بخشنامهای […]
بانکمرکزی اعلام کرد
الزام بانکها به ایجاد زمینههای اجرای مطلوب قانون جدید چک
گروه بانک، بیمه، بورس- بانکمرکزی در بخشنامهای به تمام بانکها و مؤسسات اعتباری بر ضرورت انجام اقدامات لازم در راستای ایجاد زمینههای اجرای مناسب و مطلوب قانون «اصلاح قانون صدور چک» تأکید کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومیبانکمرکزی، در بخشنامهای که از طرف رئیس کل این بانک به مدیرانعامل شبکه بانکی کشور ابلاغ شده، آمده است: پیرو بخشنامههای شماره ۹۹٫۳۳۱۴۲۹مورخ ۱۶/۱۰/۱۳۹۹ مدیریتکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی درخصوص تکالیف و الزامات قانون «اصلاح قانون صدور چک» مصوب سیزدهم آبانماه ۱۳۹۷ مجلس شورایاسلامیو ابلاغ مصوبه چهلونهمین جلسه مورخ ۲۹/۹/۱۳۹۹ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تمدید مهلت اجرای تبصره(۱) ماده۲۱ مکرر الحاقی به قانون مزبور تا پایان سالجاری، و ۹۹٫۳۳۲۹۷۴ مورخ۱۷/۱۰/۱۳۹۹ اداره نظامهای پرداخت مبنی بر اعلام زمانبندی عملیاتیسازی سامانههای مرتبط با اجرای قانون موصوف، به اطلاع میرساند متأسفانه علیرغم تذکرات و توصیههای اکید این بانک، برگزاری نشستها و کارگروههای تخصصی با مدیران و کارشناسان بانکی، همکاری، تعامل و همسویی لازم درخصوص اجرای قانون مذکور در حد کفایت مشاهده نگردیده و باتوجه به عدم تمدید فرجهزمانی صدرالاشاره، مقتضی است؛ مساعی لازم در راستای ایجاد زمینههای اجرای مناسب و مطلوب قانون موصوف صورت پذیرد. با اقدامات اخیر صورت پذیرفته از سوی این بانک نظیر استفاده از برنامکهای موبایلی برای ثبت چکها در سامانه صیاد در راستای ایجاد فرصت کافی به منظور اجرای تکالیف عهده شبکه بانکی و نیز مشمول نشدن طبق ماده۲۴ قانون پیشگفت، انتظار میرود همکاریها و تعاملات مقتضی به منظور تکمیل وظایف قانونی محول شده به نظام بانکی کشور انجام شود. از اینرو ضمن تأکید مجدد بر ضرورت تمهید اقدامات ذکر شده در نامههای فوق، ملاحظات و تذکرات به شرح زیر را اعلام میدارد:
۱- آموزش کارکنان شعب برای راهنمایی و هدایت صحیح مشتریان و تبیین کارکردهای سامانههای مرتبط با چک حداکثر تا تاریخ ۳۰/۱۰/۱۳۹۹
۲- ایجاد ساختار نظامیافته و پاسخگو (میز امداد مشتریان) در راستای رفع ابهامات و اشکالات مشتریان حداکثر تا تاریخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۹
۳- همکاری متعامل، مستمر و مؤثر روابطعمومیآن بانک/مؤسسه اعتباری با اداره روابطعمومیبانکمرکزی در راستای تنویر افکار عمومیبه منظور فرهنگسازی اجرای قانون موصوف و تمکین از رهنمودها و توصیههای ابلاغی اداره یادشده؛
۴- تجهیز تمام درگاههای بانکی شامل درگاههای نوین (اینترنت بانک و موبایل بانک)، خودپردازها، تلفنبانک و کیوسک به خدمات سامانه صیاد (پیچک) حداکثر تا پایان بهمنماه سالجاری. بدیهی است؛ بازرسان این بانک به صورت میدانی و غیرحضوری تمام اقدامات و برنامهریزیهای آن بانک را رصد میکند و در صورت مشاهده عدم کفایت همکاریهای بانک متبوع، مراتب گزارش و اقدامات تضییقی و انضباطی درخصوص بانک خاطی اجرایی میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.