گروه خودرو- فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل ایرانخودرو، درباره تولید خودروی ارزانقیمت، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه خودروسازی همواره مورد نقد بوده، بهای تمامشده تولید خودرو است و یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده، طراحی خودرو و حرکت به سمت پلتفرمهای مشترک است. مدیرعامل ایرانخودرو، افزود: در راستای تحقق این مهم، ایرانخودرو، طراحی […]
گروه خودرو- فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل ایرانخودرو، درباره تولید خودروی ارزانقیمت، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه خودروسازی همواره مورد نقد بوده، بهای تمامشده تولید خودرو است و یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده، طراحی خودرو و حرکت به سمت پلتفرمهای مشترک است. مدیرعامل ایرانخودرو، افزود: در راستای تحقق این مهم، ایرانخودرو، طراحی خودرویی در کلاس A پلاس با موتور سه استوانه -که دیماه سال گذشته رونمایی شد- را آغاز کرده، این نوع خودرو در دنیا نیز سابقه دارد. طراحی این نوع خودروها خاص و ویژه بوده و تمام استانداردها و شرایط روز خودرو را داراست و بهگونهای طراحی شده که کمترین هزینه را در بحث مربوط به تولید داشته باشد. وی اضافه کرد: طراحی نمونهای از این خودرو با پلتفرم موتوری جدید که پیشرانه سه استوانه را برای آن در نظر گرفتیم به پایان رسیده و نمونهای از آن ساخته شده و وارد فاز طراحی مفهومیشده است که این موضوع نیز ظرف چند ماه آینده به سرانجام میرسد.
استفاده از ظرفیت معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری در تولید خودروی ارزانقیمت
وی با بیان اینکه تلاش شده که در طراحی خودروی مذکور هزینهها کاهش یابد، ادامه داد: تولید در بالاترین تیراژ نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمامشده این نوع خودرو است، زیرا هرچه تیراژ تولید افزایش یابد، هزینه تمام شده کاهش خواهد یافت. مقیمی؛ با بیان اینکه در تولید این خودرو نگاه بر این است که طراحی و ساخت در داخل انجام شود به این معنا که قطعات مختلف این خودرو داخلی باشد، ادامه داد: در تولید این خودرو از ظرفیت شبکه تأمین ایرانخودرو و معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری کمک گرفته شده است. مدیرعامل ایرانخودرو، درباره زمان عرضه خودروی ارزانقیمت ایرانخودرو به بازار نیز توضیح داد: رونمایی این خودرو ظرف چند ماه آینده انجام میشود و تولید انبوه آن به ۱۸ماه زمان نیاز دارد در مجموع حداکثر ظرف دو سال آینده خودروی ارزانقیمت ایرانخودرو به بازار عرضه خواهد شد. به گفته مقیمی؛ امکان صادرات این خودرو نیز فراهم خواهد شد زیرا در حالحاضر نیازمندی به این نوع خودرو در بازارهای کشورهای همسایه نیز احساس میشود. وی درباره کیفیت خودروی ارزانقیمت ایرانخودرو نیز، تصریح کرد: هرچند در سالهای گذشته به دلیل عمل به تعهدات، شاید تمرکز چندانی بر کیفیت خودرو وجود نداشت اما از سال گذشته تمرکز ویژهای بر ارتقای کیفیت خودروها داشتیم. مدیرعامل ایرانخودرو، با بیان اینکه نمیتوان از یک تولیدکننده انتظار داشت با وجود تولید به همراه زیان، برای ارتقای کیفیت برنامهریزی کند، ادامه داد: باید برای کیفیت هزینه شود، این در حالی است که زیان مانع کیفیت و توسعه است. نمیتوان با وجود زیان، توسعهیافت زیرا توسعه به سرمایهگذاری نیاز دارد و این سرمایهگذاری باید از محل سود اتفاق افتد. البته همت نیز ضرورت دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.