کاغذ در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کاغذ در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی نوشت: کاغذ در لیست کالاهای اساسی چون موادغذایی و دارویی قرار گرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدعباس‌صالحی در صفحه شخصی توئیت خود نوشته است: «کاغذ در لیست کالاهای اساسی چون موادغذایی و دارویی قرار گرفت و از […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

کاغذ در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی نوشت: کاغذ در لیست کالاهای اساسی چون موادغذایی و دارویی قرار گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدعباس‌صالحی در صفحه شخصی توئیت خود نوشته است: «کاغذ در لیست کالاهای اساسی چون موادغذایی و دارویی قرار گرفت و از تفاوت ارزی که دولت تأمین می‌کند، برخوردار خواهد بود».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این توئیت نوشته است: «برای ناشران، نویسندگان و اصحاب مطبوعات خبر خوشایندی است که دولت نیاز فرهنگی را مانند نان، غذا و دارو برای کشور مهم و اساسی می‌داند».

خبرنگار ما می‌افزاید: بحران کاعذ بیش از ۶ ماه است که گریبان مطبوعات و نشریات خصوصی را گرفته است و با وجود وعده‌هایی که در راستای حل این مشکل داده و گاهی هم به آن عمل شده است، اما این مسأله همچنان ادامه دارد.

بحران کمبود کاغذ از اواسط پاییز سال ۹۶، باعث ایجاد نگرانی در میان نشریات خصوصی و طرح اعتراض‌هایی از سوی مدیران رسانه‌ها شد که البته با مرور زمان و عملی شدن وعده معاون سابق امور مطبوعاتی درباره ترخیص یک محموله کاغذ از گمرک است، تا اندازه‌ای کنترل شد؛ اما نوسانات بازار ارز باعث شد تا بار دیگر بازار کاغذ با بحران مواجه شود.

خبر افزایش تعرفه واردات کاغذ و تحریر روزنامه‌ها به دنبال افزایش قیمت ارز، واکنش برخی از روزنامه‌های خصوصی را که پیشتر نیز از عرض و طول و تعداد صفحاتشان کم کرده یا کلاً از کاغذ به وب کوچ کرده بودند، به دنبال داشت.