آیین‌نامه آرم خبرنگاران نهایی شد

آیین‌نامه آرم خبرنگاران نهایی شد دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آیین‌نامه خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک نهایی شد. محمدعلی‌کرونی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به این‌که برای آنکه سوء‌تعبیری نشود، بند تعریف خبرنگار را از آیین‌نامه حذف کردیم، گفت: از تعداد ۳هزار و ۵۰ مجوز ورود به طرح […]

آیین‌نامه آرم خبرنگاران نهایی شد

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آیین‌نامه خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک نهایی شد.

محمدعلی‌کرونی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به این‌که برای آنکه سوء‌تعبیری نشود، بند تعریف خبرنگار را از آیین‌نامه حذف کردیم، گفت: از تعداد ۳هزار و ۵۰ مجوز ورود به طرح ترافیک برای افراد سهمیه بگیر، تلاش شده بیش‌ترین مجوز برای خبرنگاران صادر شود که پیش‌بینی می‌شود که این عدد دو هزار و ۵۰۰ سهمیه باشد.

وی با تأکید بر این‌که آیین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاران نهایی شده و امروز به شهرداری ابلاغ می‌شود، تصریح‌کرد: کارت خبرنگاری، قرارداد با رسانه و بیمه از جمله مدارکی است که برای اشتغال در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که برخی از رسانه‌ها، کارت خبرنگاری و قرارداد سال جدیدشان آماده نشده است، گفت: ملاک ما داشتن این مدارک تا پایان سال ۹۶ است. همچنین به جای قرارداد و بیمه می‌توان ۱۰ اثر در ۶ ماه پایانی سال ۹۶ را ارایه کند.

کرونی با بیان این‌که ملاک تعیین دریافت آرم خبرنگاری، آیین‌نامه است، یادآور شد: برای این‌که کم‌ترین نگاه شخصی در انتخاب خبرنگاران وجود داشته باشد، براساس آیین‌نامه موظفند فردی که آرم دریافت کرده، نوع فعالیت و نام رسانه در پایگاه معاونت، اطلاع‌رسانی شود.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که براساس شایعات این نگرانی وجود دارد که نگاه سیاسی در انتخاب افراد به عنوان خبرنگار نقش داشته باشد، گفت: هیچ تفاوتی میان رسانه‌ها وجود ندارد و شعار آقایان برای طرح ترافیک جدید، مبارزه با رانت و دادن طرح ترافیک به عده خاص بوده، بنابراین فرقی نمی‌کند که رسانه‌ چه دیدگاه سیاسی‌ داشته باشد و در دادن طرح ترافیک، سوگیری‌های سیاسی لحاظ نمی‌شود.

وی تأکید کرد: شورا نظارت دائمی بر مراحل توزیع آرم خواهد داشت و در صورت شکایت در این مرحله به سرعت بررسی خواهد شد و نمی‌گذاریم کسی حقش پایمال شود.