رکوردهای دست یافتنی !

رکوردهای دست یافتنی !      به نظر هوشنگ خانی ما این‌که همیشه در کارهایمان رو به جلو حرکت کنیم و روز به روز و سال به سال، بهتر از پارسال شویم، هم چیز خوبی است و هم خوب چیزی است ! یعنی این‌که به غیر از آن‌که مطلوب است و خوب است و خوش است! […]

رکوردهای دست یافتنی !

     به نظر هوشنگ خانی ما این‌که همیشه در کارهایمان رو به جلو حرکت کنیم و روز به روز و سال به سال، بهتر از پارسال شویم، هم چیز خوبی است و هم خوب چیزی است ! یعنی این‌که به غیر از آن‌که مطلوب است و خوب است و خوش است! به ما کمک می‌کند که همواره دیگران را به تشویق و تبریک و دست‌افشانی برای جنابمان واداریم و یا آن دسته از عیب‌جویان و غر زنان و بددلان را به سکوت، حیرت و شرمندگی درونی مجبور کنیم !

    به هر حال ما که بخیل نیستیم، لطفاً شما هم نباشید، حالا یک سازمان عریض و طویل و با در و پیکر! هر سال رکورد سال قبل و سالیان قبل را فتیله پیچ می‌کند و به گوشه انزوا می‌کشاند و به جای یک گام، چندین گام به جلو بر می‌دارد، این‌که ناراحتی و غبطه و یا خدای ناخواسته حسادت ندارد. کار کرده‌اند، زحمت کشیده‌اند، کلی قصه و داستان و عوامل و هزینه و ریخت و پاش و بر و بیا کرده‌اند تا توانسته‌اند به اینجا برسند.

    حالا شما از راه نرسیده مدعی چه چیزی شده‌ای، فیلم و سریال‌ها را که خودتان ملاحظه فرمودید، آمار و ارقام را هم که به عرضتان رساندند، ملت همیشه در صحنه هم که از شادی و شعف در پوست خود نمی‌گنجد. یک کلام بفرمایید چشم دیدن این همه موفقیت و رکوردزنی و استقبال و حلوا حلوا کردن را ندارید و همین الان است که از فشار وارد آمده فریادی جانسوز سر داده، قالب تهی کرده و به دیار باقی نقل مکان فرمایید. هم خیال خودتان را راحت کنید و هم خیال بقیه را.

    شترسواری که دولا دولا نمی‌شود. این‌که نمی‌شود کلی زحمت بکشی، فیلم و سریال مناسبتی بسازی و کلی فرهنگسازی و آموزش و علم و دانش درونش تزریق کنی و مفت و مجانی تقدیم نگاه پرمهر مردمان نمایی، آخرش هم آمارگیری و نظرسنجی و رکوردزنی و به به و چه چه، وجود نداشته باشد. هر کسی هنر ساختن آنها را دارد، باید هنر پرداختن اینها را هم داشته باشد وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود!

    یکی بیاید کلی زحمت بکشد و بیت‌المال و وقت و انرژی بگذارد، آن وقت یکی دیگر و آن هم لابد یکی مثل جنابتان بیاید آمار بگیرد و سنجش نظر راه بیندازد و در آخر کار نمودار من درآوردی تحویل خلق‌ا… دهد، حاشا و کلا !

به هرحال از قدیم گفته‌اند که سال به سال، بهتر از پارسال و این‌که این مسیر پیشرفت همچنان برای ما باز است و با این‌که از سالیان دور، رکورد زنی خود را شروع کرده‌ایم همچنان و هر ساله و دم به ساعت آن را ادامه می‌دهیم، جای بسی خوشوقتی و سر از پا نشناختن دارد و ضمن درود بر روح فیلم فارسی، تولد خجسته سریال فارسی را به ایشان و دست‌اندرکاران تبریک و تهنیت و تعزیت عرض می‌کنیم، باشد که مستفیض شویم!

 هوشنگ‌خان