جام‌ جهانی چشم انتظار پایان انحصار رونالدو و مسی

جام‌ جهانی چشم انتظار پایان انحصار رونالدو و مسی در دهمین سال شروع رقابت مسی و رونالدو برای تصاحب عناوین فردی، دنیای فوتبال در طول یک ماه برگزاری جام‌جهانی در روسیه امیدوار است سرانجام یک نفر با درخشش در این فستیوال بزرگ، جایگاه تسخیرناپذیر این دو ابرستاره را اشغال کند. به گزارش سایت نود، از […]

جام‌ جهانی چشم انتظار پایان انحصار رونالدو و مسی

در دهمین سال شروع رقابت مسی و رونالدو برای تصاحب عناوین فردی، دنیای فوتبال در طول یک ماه برگزاری جام‌جهانی در روسیه امیدوار است سرانجام یک نفر با درخشش در این فستیوال بزرگ، جایگاه تسخیرناپذیر این دو ابرستاره را اشغال کند.

به گزارش سایت نود، از آنجایی که چند کاندیدا برای درخشش در این جام و به دست آوردن توپ طلا در پایان سال میلادی وجود دارد، می‌توان به پایان انحصار یک ده‌های مسی و رونالدو امیدوار بود اما چه کسانی کاندیدای اصلی انجام این کار بزرگ هستند؟

نیمار؛ زمانی برای آمدن از سایه

نیمار از زمان شروع درخشش در سانتوس، اصلی‌‌ترین گزینه برای پایان بخشیدن به انحصار مسی و رونالدو نامیده می‌شود اما فراز و فرودهای متوالی تا به حال مانع تحقق رویای تصاحب توپ طلا شده است. «نی» پس از مصدومیت دلخراش در بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۴ مقابل کلمبیا، فرصت ادامه حضور در جام خانگی را از دست داد اما دو سال بعد با گل کردن پنالتی آخر برزیل مقابل آلمان در بازی نهایی رقابت‌های فوتبال المپیک به انتظار طلایی‌پوشان برای کسب تنها عنوان خالی مانده در تالار افتخاراتشان پایان داد. حالا هم از ستاره پاری‌سن‌ژرمن به عنوان ستاره اول برزیل در راه جبران افتضاح ۴ سال پیش نام برده می‌شود؛ مردی که با تکنیک و قدرت گلزنی خودش می‌تواند ضمن قهرمان کردن برزیل در پایان سال با جوایز فردی عکس یادگاری بگیرد!

صلاح؛ اگر آماده برسد…

مصدومیت صلاح در بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا، باعث فروریختن کوه خوش‌بینی دنیای فوتبال به درخشش او در جام‌جهانی شد اما انگار مصری‌ها اصرار دارند ستاره‌شان را به بازی اول تیمشان در روز دوم جام‌ جهانی برسانند که این کار ریسک بزرگی محسوب می‌شود، چون قطعاً وجود یک صلاح ناآماده دردی از تیم هکتور کوپر دوا نمی‌کند. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر انگلیس و دومین گلزن برتر فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ فوتبال اروپا اگر به موقع آماده شود و مصر را از گروه اول نه‌چندان دشوار به مرحله حذفی سوق دهد، قطعاً یکی از کاندیداهای تصاحب توپ طلا و عنوان مرد سال دنیا خواهد بود.

کوین دی‌بروینه؛ سلطان پاس

بهترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر انگلیس هر چند شاید به اندازه هازار تکنیکی نباشد اما به شهادت آمار بسیار بهتر و مؤثرتر از هموطنش در چلسی ظاهر شده است. ظرافت او در ارسال دقیق پاس برای تیم مارتینس نعمت بزرگی است و می‌تواند بلژیک را به جایی برساند که از سال ۱۹۸۶ تا به حال منتظرش است؛ حضور در نیمه‌نهایی! برای دی‌بروینه قراردادن هم‌‌تیمی‌‌ها در بهترین موقعیت گلزنی بسیار مهم‌تر از موفقیت فردی به نظر می‌رسد اما اگر لازم باشد بی‌رحمانه ضربه نهایی را وارد دروازه رقبا می‌کند.

هری‌کین؛ معجزه انگلیسی

بدون تردید در تیم نه‌ چندان پرستاره انگلیس، هری‌کین ستاره اول است. او که سرانجام پس از دو فصل متوالی، عنوان آقای گلی لیگ برتر انگلیس را به صلاح لیورپولی واگذار کرد، سریع‌تر از هر بازیکنی در تاریخ لیگ برتر به رکورد صد گل زده در این رقابت‌‌ها دست یافت و حالا به عنوان پنالتی‌زن اول، امید نخست گلزنی تیم ساوت‌گیت است.

کیلیان امباپه؛ رویای فرانسوی

او فصل گذشته در پاری‌سن‌ژرمن به اندازه دوران درخشانش در موناکو چشم‌‌ها را خیره نکرد اما دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه ذره‌ای از اعتمادش به مهاجم جوان را از دست نداده است. امباپه در تیم قدرتی و نه‌چندان فانتزی فرانسه، یک مهره متفاوت و غیرقابل انکار محسوب می‌شود. او اگر به حاشیه برود، به تیم و خودش ضربه می‌زند. چنانچه فرانسه با درخشش امباپه در روسیه راه دوری برود، هیچ بعید نیست پس از سال‌ها فرانس فوتبال، توپ طلا را به هموطنش بدهد.