۱۰ستاره باقی مانده در جام‌جهانی

۱۰ستاره باقی مانده در جام‌جهانی علی‌رغم حذف نیمار، رونالدو، مسی و دیگر فوق ستاره‌ها، همچنان ستاره‌های پرتعدادی در جام حضور دارند. به گزارش ورزش سه، مرحله یک‌چهارم با حذف روسیه به پایان رسید و حالا تنها ۴تیم در جام‌جهانی حضور دارند.۴تیمی که سه‌شنبه (امروز) و چهارشنبه بازی‌های نیمه نهایی را برگزار می‌کنند و سپس در […]

۱۰ستاره باقی مانده در جام‌جهانی

علی‌رغم حذف نیمار، رونالدو، مسی و دیگر فوق ستاره‌ها، همچنان ستاره‌های پرتعدادی در جام حضور دارند.

به گزارش ورزش سه، مرحله یک‌چهارم با حذف روسیه به پایان رسید و حالا تنها ۴تیم در جام‌جهانی حضور دارند.۴تیمی که سه‌شنبه (امروز) و چهارشنبه بازی‌های نیمه نهایی را برگزار می‌کنند و سپس در دو بازی، تیم‌های اول تا چهارم مشخص خواهند شد.

این جام، به تعبیر بسیاری جام شگفتی‌ها بوده است. جامی که از ابتدا هلند را در خود نداشت و سپس آلمان را از دست داد و در مرحله یک‌هشتم نیز با آرژانتین، اسپانیا و پرتغال خداحافظی کرد. اما شگفتی تمام شدنی نبود؛ بلژیک هم برزیل را حذف کرد تا نیمه نهایی تمام اروپایی شود. با این حال هنوز ستاره‌های زیادی در جام حضور دارند.

۱٫ پل پوگبا

ستاره تیم منچستریونایتد و تیم ملی فرانسه در جام‌جهانی عملکرد قابل‌قبولی داشته است. او که فصل گذشته با قراردادی ۸۹ میلیون پوندی به جمع شیاطین سرخ اضافه شد، در جام‌جهانی کنار بازیکنانی نظیر ماتویدی، کانته و… وظیفه کنترل میانه میدان را دارد و در ۵بازی قبلی، موفق به این کار شده است. این بازیکن ۲۵ ساله ۳۵۹ دقیقه در این جام به میدان رفته و فعلا موفق به گلزنی نشده و باید ارزش‌هایش را بیش‌ازپیش نشان دهد.

۲٫ ‌ام‌باپه

ام‌باپه در ۱۹ سالگی ۲۰بازی ملی انجام داده و اهالی فوتبال، او را با بزرگانی چون زیدان، پلاتینی، هانری و… مقایسه می‌کنند. ستاره گران‌قیمت تیم پاری سن‌ژرمن در تمام بازی‌هایش تیمش حضور داشته و ۳گل هم به ثمر رسانده است.‌ ام‌باپه که این تعداد گل را با ۵ ضربه در چارچوب زده و همچنین موفق به ۵ دریبل در محوطه جریمه شده که آماری فوق‌العاده به حساب می‌آید.

۳٫ آنتوان گریژمان

گریژمان یکی از فوق ستاره‌های حال‌حاضر فوتبال فرانسه به حساب می‌آید که همچون بسیاری دیگر، در لالیگا بازی می‌کند. گریژمان نیز همچون ‌ام‌باپه ۳ گل زده اما علاوه بر این تعداد گل، یک پاس گل هم داده اما نرخ تبدیل شوت به گل کم‌تری داشته است.

۴٫ روملو لوکاکو

لوکاکو یکی از بهترین مهاجمان فوتبال جهان است. او علاوه بر گلزنی، از شرایط فیزیکی‌‌اش برای کمک به تیم استفاده می‌کند و همچنین برخلاف بسیاری از مهاجمان، خودخواهی افراطی ندارد؛ این موضوع را می‌توان در گل سوم بلژیک به ژاپن فهمید. لوکاکو با ۴ گل، میانگین هر بازی یک گل را به ثبت رسانده و همچنین یک پاس گل داده است. نکته جالب این که تنها یکی از ضربات در چارچوب او توسط دروازه‌بان‌ها مهار شده!

۵٫ کوین دی‌بروین

دی‌بروین را باید از مهم‌ترین عناصر موفقیت بلژیک در جام‌جهانی بدانیم. ستاره‌ای که نمایش‌های با ثباتی دارد و همواره یکی از بهترین بازیکنان زمین لقب می‌گیرد. او در جام‌جهانی نقشی فراتر از یک گلزن یا پاسور صرف را دارد اما با این حال توانسته یک گل به ثبت برساند و یک پاس گل نیز بدهد. موطلایی خوش تکنیک فوتبال بلژیک حالا جنگی تمام عیار را با هافبک‌های فرانسه خواهد داشت و امید شیاطین سرخ در بازی نیمه نهایی است.

۶٫ ادن‌هازارد

کاپیتان تیم ملی بلژیک، پس از چند فصل درخشش در تیم چلسی اکنون یک رویای بزرگ را در سر می‌پروراند و آن هم بالا بردن جام‌جهانی، پیش از دیگر هم تیمی‌ها است. بلژیکی‌ها نشان داده‌اند شایستگی این عنوان را دارند و در این بین، ادن‌هازارد نیز همچون دیگر ستاره‌ها درخششی قابل توجه داشته است. او تاکنون دوگل زده و دوپاس گل داده و به‌طور میانگین در هر بازی روی یک گل تأثیرگذار بوده است. شماره ۱۰بلژیک در محوطه جریمه ۱۱دریبل انجام داده و موفق شده در محوطه جریمه ۱۱بار توپ را به شکلی موفقیت‌آمیز به هم تیمی‌ها برساند.

۷٫ لوکا مودریچ

حتی هواداران تیم‌های رقیب نیز مودریچ را دوست دارند. ستاره‌ای که در ۳۲سالگی بهتر از هر جوانی می‌دود و باهوش‌تر از هر دانشمندی در میانه میدان وضعیت را کنترل می‌کند. او بیش از هر بازیکنی در این جام به میدان رفته و همواره در بد‌ترین شرایط فریادرس تیمش بوده است. مودریچ در بازی دوم مقابل آرژانتین یک گل استثنایی به تیم لیونل‌مسی زد و حال در اندیشه عبور از سه‌شیر‌ها و ادامه تاریخ‌سازی است.

۸٫ ایوان راکیتیچ

راکیتیچ نیز دیگر ستاره یا حتی فوق ستاره تیم ملی کرواسی است. هافبک میانی تیم بارسلونا، در این جام عملکرد خوبی داشته و حالا به زدن آخرین پنالتی تیمش مشهور شده است. او در مقابل دانمارک این کار را موفقیت‌آمیز انجام داد و سبب شد تا زلاتکو‌دالیچ دیشب نیز این کار را به او محول کند. راکیتیچ تنها یک گل در جام‌جهانی زده اما ثبت بیش از ۲۳۰ پاس صحیح، نقش محوری این بازیکن را در تیم کرواسی نمایان می‌کند.

۹٫ هری‌کین

آقای‌گل جام، کاپیتان تیم ملی انگلستان و بی‌شک یکی از نامزدهای توپ طلای جام، دیگر ستاره باقی مانده در این مسابقات است. کین با زدن ۶ گل یکی از عوامل صعود انگلیس به جمع ۴ تیم برتر بوده و حالا امیدوار است تیمش را پس از نیم قرن به قهرمانی برساند. کین بهتر از هر بازیکن دیگری پنالتی زده و حریفان سه‌شیر‌ها به خوبی می‌دانند خطا در محوطه جریمه برابر این تیم، به منزله خوردن یک گل است.

۱۰٫ جوردن پیکفورد

کورتوآ، لوریس و سوباشیچ همگی دروازه‌بانان بسیار خوبی هستند اما پیکفورد عملکرد بهتری از این ۳ در جام‌جهانی داشته است. او در بازی با کلمبیا تیمش را از حذف نجات داد و علی‌رغم چند سیو در جریان بازی، در پنالتی‌ها نیز چهره درخشان تیمش بود و توانست برای اولین بار، انگلیس را در ضربات پنالتی جام‌جهانی پیروز کند. پیکفورد مقابل سوئد نیز ۳ بار دروازه سه‌شیر‌ها را نجات داد و در پایان هم به عنوان بر‌ترین بازیکن زمین انتخاب شد.