کشور رشد نمی‌کند تا زمانی که معتقد باشیم مردم هیچ‌کاره هستند

وزیر کشور کشور رشد نمی‌کند تا زمانی که معتقد باشیم مردم هیچ‌کاره هستند وزیر کشور ضمن اشاره به مشکل کم‌آبی در کشور گفت که علی‌رغم این موضوع هیچ جریان و نهضت مردمی و عمومی توسط تشکل‌ها در حوزه مدیریت و مصرف آب ایجاد نشده است. به گزارش فارس، رحمانی‌فضلی در نشست مشترکی با سازمان‌های مردم […]

وزیر کشور

کشور رشد نمی‌کند تا زمانی که معتقد باشیم مردم هیچ‌کاره هستند

وزیر کشور ضمن اشاره به مشکل کم‌آبی در کشور گفت که علی‌رغم این موضوع هیچ جریان و نهضت مردمی و عمومی توسط تشکل‌ها در حوزه مدیریت و مصرف آب ایجاد نشده است.

به گزارش فارس، رحمانی‌فضلی در نشست مشترکی با سازمان‌های مردم نهاد که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان این‌که در کشور مشکل آب داریم اظهار کرد: همه می‌دانند آب در کشور کم است و بارندگی هم کم شده اما هیچ جریان و نهضت مردمی و عمومی توسط تشکل‌ها در حوزه مدیریت و مصرف آب ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: باید جریانی در این زمینه ایجاد شود. مردم فرهنگ‌ساز و مصرف‌کننده‌ هستند. مردم همکار هستند و هدایت می‌کنند؛ تا زمانی که معتقد باشیم مردم هیچ کاره‌ هستند کشور رشد نمی‌کند و مردم هیچ کاره باقی می‌مانند.

وزیر کشور تأکید کرد: در حقیقت باید تشکل‌ها را باور کنیم و این باور را به دیگران هم منتقل کنیم.

رحمانی‌فضلی در بخشی از صحبت‌هایش به فلسفه ذاتی سمن‌‌ها اشاره کرد و گفت: در امر سمن‌‌ها اگر بخواهیم به ذات و فلسفه شکل‌گیری آن برگردیم، این موضوع به ذات اولیه انسان برمی‌گردد و انسان به حکم این‌که موجودی اجتماعی است، برقراری ارتباط برای انسان امری مهم و حیاتی شمرده می‌شود، البته اگر در کل عالم هستی ربط و رابطه نباشد از هم می‌پاشد.

وی بابیان این‌که ما انسان‌ها به هرحال به تناسب نیازمان، روابط مختلفی داریم، تصریح کرد: یکی از این روابط نیاز ارتباط انسان با خداست، دومین رابطه هم ارتباط انسان با درون خودش است و سومین نوع، ارتباط انسان باعالم طبیعت است و چهارمین نوع ارتباط، روابط اجتماعی است.

وزیر کشور افزود: سمن‌‌ها به عنوان یک پدیده اجتماعی در جهت خدمت رسانی، کار اصلی‌شان همین کشف رابطه و تنظیم رابطه جدید است تا اهداف خدمت‌رسانی‌شان را به نحو احسنت انجام دهند.

وی بابیان این‌که آنچه به انسان و هستی برمی‌گردد هیچ حدی ندارد و لایتناهی مطلق است، اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی است و در اجتماعی بودن عنصر مشارکت نقش اساسی دارد. همه ما انسان‌ها نیازهای بی‌نهایتی داریم و می‌خواهیم خود و جامعه را بچرخانیم.

وی در ادامه خطاب به حاضران در جلسه تأکید کرد: هر کدام از شما در سمن‌هایی که تشکیل دادید، خود را متولی یک موضوع کرده‌اید، لذا باید تلاش کنیم در جامعه تغییر و تحول چندوجهی اعم از سیاسی، اجتماعی، سیاسی طبیعی و غیره ایجاد کنیم و همگی با کمک هم کار‌ها را پیش ببریم.

وزیر کشور یادآورشد: هم‌اکنون دیگر کسی معتقد نیست که یک جامعه را می‌توان به‌وسیله هیأت حاکمه مطلق اداره کرد، چنین امری محال است. جامعه در فرایند تکاملی خود به جایی رسیده که سازوکارهایی طراحی کرده که در آن مردم تصمیم‌گیر، تصمیم‌ساز و اجراکننده باشند.

وزیر کشور با بیان این‌که ۴۰سال است در کشور حزب داریم و حدود ۲۵۰حزب در کشور وجود دارد گفت: تقاضای ما این است که احزاب در مدت ۴۰سال مسیر ۲۰۰ ساله را طی کنند یعنی احزاب باید سازماندهی قوی داشته باشند، برنامه‌ریزی کنند، بیانیه دهند و در قدرت سهیم باشند.