ترامپ جان ، دیوار کوتاه نشوی!

ترامپ جان ، دیوار کوتاه نشوی!      خدمت عمو سام مو قشنگ ، عرض کنم که تو هم انگار افتادی روی دنده لج یعنی کلاً زده‌ای زیر میز هر چه معاهده و پیمان و کنوانسیون بوده. این‌که دلت به حال مملکت یا ملت آمریکا سوخته یا اساساً به نمایش و شلوغ‌کاری و شیر تو شیری […]

ترامپ جان ، دیوار کوتاه نشوی!

     خدمت عمو سام مو قشنگ ، عرض کنم که تو هم انگار افتادی روی دنده لج یعنی کلاً زده‌ای زیر میز هر چه معاهده و پیمان و کنوانسیون بوده. این‌که دلت به حال مملکت یا ملت آمریکا سوخته یا اساساً به نمایش و شلوغ‌کاری و شیر تو شیری علاقه خاصی داری نمی دانم ، بالاخره لابد در آن سر طلایی چیزهایی می‌گذرد که چنین افعالی از جنابتان سر می‌زند.

    برجام را هم که کله پا کردی و همچین خوش‌خوش از آن خارج شدی، عین خیالتان هم نیست که ۴ روز دیگر حکم تخلیه سازمان ملل را هم بگیری و بندگان خدا را آواره کشورهای دیگر کنی. دوست و دشمن و رفیق و یار هم که خیلی تفاوتی ندارند، بگویند بالای چشمتان ابروست، کار تمام است.

     این تحریم و جنگ و اینجور حرف‌ها هم که دم به ساعت از آن حرف می‌زنید آنقدرها هم بر روی ما اثری نخواهد گذاشت، یعنی اینجوری بگویم که ما خودمان از پس خودمان بر می‌آییم نیازی نیست که شما برایمان چنگ و دندان نشان دهی!

    ما اینجور ملتی هستیم، یعنی کاری به‌ کارمان نداشته باشی، آنقدر حواس برخی مدیران و مسؤولان به رانت و باند و جناح و حزب و تیر و طایفه هست که برای این‌که کمرمان را بشکند؛ کافی است، ملت همیشه در صحنه‌ای هم هستند که در صف گوشی و سکه چندین میلیونی و دلار و یورو چندین و چند هزار تومانی روزگار بگذارند و یا گونه‌ای از انسان‌ها هم داریم که کافی است تقی به توقی بخورد آنقدر سرحال و خندان قیمت‌ها را چند لایه می‌کنند و به خورد خلق‌ا… می دهند که بیا و ببین. حتی جدیداً در کار تیمی بسیار پیشرفت کرده‌ایم مثلاً یک عده از دولتی و خصوصی و عام و خاص آنچنان هماهنگ چند هزار خودرو را آب به آب می‌کنند که آب تو دل هیچ مسؤولی تکان نمی‌خورد.

اینجور شاخ و شانه کشیدن نه برای قلب ضعیف‌تان خوب است و نه برای وجه مملکتتان ، یکدفعه پا سفت می‌کنی و برای کم نیاوردن خودت را می‌اندازی وسط معرکه‌ای که می‌شوی رییس‌جمهور یک دوره‌ای و به آرزوهای دور و درازت نمی‌رسی.

     بگذار ما مردم و مسؤولین به‌کار و زندگی خودمان برسیم، ملت ما آنقدر دوست و دلسوز داخلی و خارجی دارد که دیگر به دشمنی شما آمریکایی ها نیاز ندارد ولی اگر باز برای ما مردم دور آبگوشتی برداری و نقشه های آنچنانی بکشی، یکدفعه دیدی دق و دلی همه مشکلات و کم‌کاری ها و بی‌کفایتی‌ها را سر جنابتان خالی کردیم، آنقدرها که فکر می‌کنی ما مردم چیزی برای از دست دادن نداریم، بگذار به حال خودمان باشیم و گوشت هم را خورده و استخوان یکدیگر را دور نیندازیم!

ماییم و نوای بی‌نوایی                                           بسم‌ا… اگر حریف مایی

 هوشنگ خان