عملیات جستجوی کالای ایرانی!

عملیات جستجوی کالای ایرانی!      باخبر شدیم که با همت مردم و مسؤولین نگران و دغدغه‌مند! اکیپ‌های متعددی برای کشف آثاری از بازماندگان کالاهای ایرانی تشکیل شده و به مراکز شهر‌ها، شهرک‌های صنعتی، انبار‌‌ها و حتی مناطق دورافتاده و صعب‌العبور گسیل شده‌اند.     متأسفانه علی‌رغم گزارش‌های متعددی که در خصوص زنده و موجود بودن ساخت […]

عملیات جستجوی کالای ایرانی!

     باخبر شدیم که با همت مردم و مسؤولین نگران و دغدغه‌مند! اکیپ‌های متعددی برای کشف آثاری از بازماندگان کالاهای ایرانی تشکیل شده و به مراکز شهر‌ها، شهرک‌های صنعتی، انبار‌‌ها و حتی مناطق دورافتاده و صعب‌العبور گسیل شده‌اند.

    متأسفانه علی‌رغم گزارش‌های متعددی که در خصوص زنده و موجود بودن ساخت کالای وطنی در چند سال اخیر به گوش رسیده است، شواهد امر حاکی از آن است که کم‌ترین امیدی به یافتن بازماندگان و یا نجات‌یافتگان وجود ندارد لیکن با اینحال هنوز اکیپ‌های جستجو پرتلاش و خستگی‌ناپذیر به‌کار خود ادامه می‌دهند شاید فرجی شود و کالایی حتی نیم بند و از رده خارج هم پیدا شود که باز امید را به اردوی سراسری جستجوگران بازگرداند!

    البته بازار شایعات همچنان داغ بوده و برخی معتقدند کالاهای ایرانی را در سال‌های دور آن هم در چند منطقه خاص مشاهده کرده‌اند و این درحالی است که بسیاری اساساً وجود کالای ایرانی را غیرمحتمل دانسته و اصرار دارند که آنچه شاید برخی‌‌ها مشاهده کرده‌اند، اشتباه چاپی بر روی بسته‌بندی این کالا‌‌ها بوده وگرنه وجود و رویت کالای ایرانی از اساس محل اشکال است!

    از آنجا که در شیرتوشیری‌های اخیر، شاهد آن هستیم که تمامی کالا‌‌ها و اجناس سایه به سایه قیمت دلار و سکه پا در رکاب داشته و حتی حرکات سینوسی (شما نخوانید موزون) دلار را عیناً در قیمت خود شبیه‌سازی می‌کنند و تمامی حرکات، میزان حضور در بازار حتی ساعات اعلام قیمت و بسته شدن دکه فروش خود را با آن هماهنگ نموده‌اند، کم‌تر کسی به فکرش خطور می‌کند که ممکن است در لابه‌لای این کالا‌‌ها رد پا یا حتی رگه‌هایی از ساخت وطن وجود داشته باشد و ظاهراً همان اشتباه چاپی که از قدیم‌الایام وجود داشته، ادامه دارد و خواهد داشت.

به هر حال ما همچنان در وجود کالای ساخت وطن اصرار می‌کنیم و می‌دانیم که جوینده یابنده است و بالاخره اکیپ‌های زحمتکش جستجوگر موفق شده و زحماتشان به نتیجه خواهد رسید. حتی اگر کار جستجو به چین و هند و آسیای دور و نزدیک و میانه و جنب و روبه‌رو و حدفاصل و چسبیده و… برسد!

    البته طبق خبر محرمانه‌ای که همین چند لحظه پیش به دستم رسید، متأسفانه برخی عوامل سودجو و معلوم‌الحال اقدام به خرید همگی کالاهای ساخت ایران کرده و آنها را سریعاً از کارخانه‌ها به مکان‌های نامعلومی منتقل کرده و با تغییر برچسب و بسته‌بندی، آنها را با مارک‌های اروپایی و آمریکایی و با درج عبارات سخیفه میدین جرمانی، فرانس، ایتالی و… راهی بازار کرده‌اند.

    طبق آخر‌‌ترین خبری هم که رسیده اقلامی مانند حنا، عنبرنسارا، خشت خام، سفیداب، خیارشور، ترشی بندری و… که مقاومت جانانه‌ای را در مقابل افزایش قیمت از خود نشان داده بودند بالاخره تسلیم شده و من‌بعد قیمت آنها با نرخ لحظه‌ای دلار کف بازار محاسبه می‌شود.

 برقرار باشید… .

هوشنگ خان