تدوین «اطلس جنگ جهاد» در قالب کتاب و نرم‌افزار

تدوین «اطلس جنگ جهاد» در قالب کتاب و نرم‌افزار گروه اجتماعی- نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، با حضور حجت‌ترشیزی، مدیرکل امور ایثارگران این وزارتخانه برگزار شد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مدیر کل امور ایثارگران در این نشست گفت: تاکنون ۶ نمایشگاه سندی و نمایشگاه‌های نقشه و عکس درباره فعالیت‌های […]

تدوین «اطلس جنگ جهاد» در قالب کتاب و نرم‌افزار

گروه اجتماعی- نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، با حضور حجت‌ترشیزی، مدیرکل امور ایثارگران این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مدیر کل امور ایثارگران در این نشست گفت: تاکنون ۶ نمایشگاه سندی و نمایشگاه‌های نقشه و عکس درباره فعالیت‌های جهادگران در دوران دفاع مقدس برگزار شده است. از دیگر کارهای مهم انتشارات مرکز امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، تدوین «اطلس جنگ جهاد» در قالب کتاب و نرم‌افزار است. در این طرح بیش از دو هزار و ۵۰۰ نقشه عملیاتی در قالب GIS نیز گردآوری شده است. بستر کار براساس شیدهای معتبر از سوی سازمان‌های جغرافیایی بود. این پروژه در ۳ فاز صورت گرفت که فاز نخست مربوط به عملیات‌های والفجر ۸ و فاو، فاز دوم مربوط به کل منطقه جنوب و فاز سوم مربوط به اطلس منطقه غرب و شمال‌غرب کشور است.

نظام ما، نظام انقلابی است

حجت‌ترشیزی، مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در نشست معرفی فعالیت‌های این مرکز و برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس، بیان‌کرد: نظام ما، نظام انقلابی است لذا مدیریت جهادی از جمله فرهنگ‌هایی است که باید پُررنگ شود لذا دو کتاب زندگینامه از ایثارگران خراسان شمالی و کتاب‌هایی با موضوع خاطرات جهادگران، در حاشیه سی‌اُمین گردهمایی «فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد» که از ساعت ۸ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۵ مهر همزمان با سالروز آغاز عملیات ثامن‌الائمه (ع) در سالن همایش‌های خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بیش از ۳ میلیون سند در کل کشور در ارتباط با جنگ جهاد جمع‌آوری شده که تاکنون کار ساماندهی بیش از دو میلیون نسخه از آنها در ۲۷ مرحله انجام شده است. در ادامه با دستورالعمل‌های خاص این اسناد اسکن و تاکنون نیز یک‌‌و‌نیم میلیون نسخه سند که حاکی از فعالیت‌های مختلف جهاد در دوران دفاع مقدس دارد در نرم‌افزار وارد شده است. ترشیزی درباره فعالیت انتشارات این مرکز نیز اظهارکرد: انتشارات اداره‌ کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، از دو سال پیش به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد. البته از همان سال‌های پس از جنگ کارهایی در این زمینه صورت گرفته که سعی کردیم انتشارات را در اداره‌ کل رونق دهیم. حدود ۴۰ عنوان کتاب در زمینه‌هایی همچون وصیت‌نامه، خاطره و… در مجموعه‌ای کلی با عنوان «رهیافتگان» در دست تدوین داریم.