برگزاری سمپوزیوم و جشنواره فناوری نقشه‌برداری مغز از ۱۸ مهرماه

برگزاری سمپوزیوم و جشنواره فناوری نقشه‌برداری مغز از ۱۸ مهرماه هانیه قنادزاده‌ـ معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز از برگزاری سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز خبر داد و گفت: در حاشیه این سمپوزیوم جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حسین قدیری در نشست خبری یکی از رسالت‌های آزمایشگاه […]

برگزاری سمپوزیوم و جشنواره فناوری نقشه‌برداری مغز از ۱۸ مهرماه

هانیه قنادزاده‌ـ معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز از برگزاری سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز خبر داد و گفت: در حاشیه این سمپوزیوم جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حسین قدیری در نشست خبری یکی از رسالت‌های آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز را ترویج، توسعه و رشد و توانمندسازی پژوهش کشور در حوزه علوم مغز و شناختی عنوان‌کرد و افزود: این عرصه در دنیا جزو عرصه‌های اهمیت‌دار بوده و در رتبه اول قرار دارد.

وی دلیل این اهمیت را تأثیر حوزه مغز در حیطه‌های اجتماعی، آموزشی و روانی عنوان کرد و یادآورشد: مغز یک موجود ناشناخته است و به همین دلیل برای بسیاری از معضلات و بیماری‌های این بخش تاکنون راه‌حلی ارایه نشده است. این در حالی است که راه‌حل‌های مبتنی بر شناسایی مغز منجر به ارتقای کیفیت زندگی جوامع می‌شود.

قدیری اضافه‌کرد: بر این اساس در دنیا پروژه بزرگی با عنوان شناسایی مغز در دستور کار قرار دارد و در ایران نیز با ایجاد ستاد علوم شناختی و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز پروژه‌هایی در راستای شناسایی مغز در حال اجرا است.

وی برگزاری اولین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز را از جمله این اقدامات نام برد و یادآورشد: در سال جاری نیز دومین دوره این سمپوزیوم در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.