سپاه قدس چابک با چند موافقت‌نامه زمینگیر نمی‌شود

سپاه قدس چابک با چند موافقت‌نامه زمینگیر نمی‌شود مشاور رییس مجلس، با بیان این‌که دو کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی الحاق ایران به‌کارگروه اقدام مالی را در دست بررسی دارند، گفت: نیروی قدس چابک‌تر از آن است که با چند موافقت‌نامه زمینگیر شود. به گزارش مهر، منصورحقیقت‌پور درباره برخی خبر‌‌ها مبنی بر موافقت اولیه برای […]

سپاه قدس چابک با چند موافقت‌نامه زمینگیر نمی‌شود

مشاور رییس مجلس، با بیان این‌که دو کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی الحاق ایران به‌کارگروه اقدام مالی را در دست بررسی دارند، گفت: نیروی قدس چابک‌تر از آن است که با چند موافقت‌نامه زمینگیر شود.

به گزارش مهر، منصورحقیقت‌پور درباره برخی خبر‌‌ها مبنی بر موافقت اولیه برای الحاق دولت ایران به «کارگروه اقدام مالی» موسوم به FATF و مسأله مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی چند اصل مهم داریم که غیرقابل عبور هستند؛ توجه به منافع ملی، از جمله این اصول است و هر معامله‌ای که منتج به تضعیف منافع ملی شود قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اصل دوم عزت اسلامی و ایرانی ماست؛ مردم ایران عزیز هستند و انقلاب اسلامی این عزت را به آن‌‌ها داده است، بنابراین هر اقدامی که این اصل را مخدوش کند قابل‌پذیرش نخواهد بود.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که در حال حاضر کمیسیون‌های امنیت ملی و اقتصادی مجلس در حال بررسی الحاق ایران به FATF هستند، تصریح کرد: مجلس با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و کارشناسی این مسأله را بررسی می‌کند و اگر به این نتیجه برسیم که این الحاق، اصول منافع ملی و عزت ایرانی و اسلامی را خدشه‌دار می‌کند، به وظیفه خود عمل خواهیم کرد و این می‌تواند شامل منع الحاق به FATF هم باشد.

وی درباره مهم‌ترین بخش‌های چالش برانگیز الحاق ایران به FATF اظهار داشت: زیر سؤال بردن اقداماتی که مربوط به سازمان‌های وابسته به سپاه پاسداران از جمله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است، از جمله این بخش‌هاست.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران و حمایت از محور مقاومت نیز می‌تواند با این الحاق به چالش کشیده شود، گفت: نیروی قدس چابک‌تر از آن است که با چند موافقت‌نامه زمینگیر شود؛ علاوه بر آن، روش‌های مختلفی نیز برای حمایت از محور مقاومت به‌کار می‌گیریم.

حقیقت پور تأکید کرد: ما جریانات وابسته به حزب‌ا… و حماس را سازمان‌های آزادی‌بخش می‌دانیم و براساس آموزه‌های قران کریم و انقلاب اسلامی و قانون اساسی با هر چه در توان داریم از آن‌‌ها حمایت خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: راهکارهای متعددی در دنیا برای کمک به این جریانات وجود دارد که مورد تأیید عقلاست و از آن‌‌ها می‌توان استفاده کرد.