آبشار «ایگل» نمادی از طبیعت البرز مرکزی

آبشار «ایگل» نمادی از طبیعت البرز مرکزی آبشار ایگل در شمال شرقی تهران واقع است.  آبشار ایگل در ارتفاع ۲۲۰۰ متری و در دامنه شمال‌شرقی قله توچال واقع شده است. ناصر بهزادفر- این آبشار در اطراف روستای ایگل و چشم‌انداز زیبایی از دامنه شمال توچال و همچنین گردنه لوپهنه دارآباد دارد.  روستای ایگل یکی از […]

آبشار «ایگل» نمادی از طبیعت البرز مرکزی

آبشار ایگل در شمال شرقی تهران واقع است.

 آبشار ایگل در ارتفاع ۲۲۰۰ متری و در دامنه شمال‌شرقی قله توچال واقع شده است.

ناصر بهزادفر- این آبشار در اطراف روستای ایگل و چشم‌انداز زیبایی از دامنه شمال توچال و همچنین گردنه لوپهنه دارآباد دارد.

 روستای ایگل یکی از مسیرهای صعود به قله توچال هم محسوب می‌شود. دامنه کوه‌های این منطقه مملو از ریواس، تره کوهی و پونه است. در مسیر رسیدن به آبشار، رودخانه‌ای زیبا در جریان است. در حوالی آبشار (۳۰۰ تا ۵۰۰ متری) قلوه‌سنگ‌هایی وجود دارد که در هنگام حرکت ممکن است جابه جا شوند و به افراد آسیب وارد نمایند. در ۱۰۰ متری آبشار نیز صخره‌های خطرناکی وجود دارد که برای عبور از آنها باید احتیاط کرد. در سمت دیگر آبشار امکان صخره‌نوردی نیز وجود دارد که البته در این صورت برای بالا رقتن باید از تجهیزات فنی استفاده کرد.

آبشار ایگل نمادی از طبیعت زیبای البرز مرکزی و منطقه لواسان است. تماشای ریزش جریان آبشار بخشی از لذت حضور در این منطقه کم‌نظیر است.

فصل بهار از زیبا‌ترین ایام بازدید از این جاذبه زیبا است. در فصل زمستان به دلیل هوای سرد و ریزش برف و یخبندان احتیاط زیادی برای حضور در این منطقه نیاز است.

مسیر دسترسی

برای دستیابی به این منطقه از جاده لواسانات به سمت اوشان و نرسیده به آهار جاده فرعی است که به روستای ایگل منتهی می‌شود. برای دسترسی به آبشار از محل پارک خودرو، پیاده‌روی حدود دو ساعت در مسیری نسبتاً هموار و کم شیب لازم است.

منبع:

 

کویر‌ها و بیابان‌های ایران