آبشار «پشمکی» جاذبه‌ای زیبا از طبیعت رامیان

آبشار «پشمکی» جاذبه‌ای زیبا از طبیعت رامیان ناصر بهزادفر- آبشار پشمکی در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر رامیان در استان گلستان واقع است. این آبشار در اطراف روستای پا قلعه واقع است.  روستای پاقلعه در ۱۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهر رامیان و ۷۰ کیلومتری گرگان قرار دارد. این منطقه از شمال‌شرقی به پل آرام، از جنوب و […]

آبشار «پشمکی» جاذبه‌ای زیبا از طبیعت رامیان

ناصر بهزادفر- آبشار پشمکی در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر رامیان در استان گلستان واقع است. این آبشار در اطراف روستای پا قلعه واقع است.

 روستای پاقلعه در ۱۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهر رامیان و ۷۰ کیلومتری گرگان قرار دارد. این منطقه از شمال‌شرقی به پل آرام، از جنوب و غرب به ارتفاعات قلعه موران و از شمال‌غربی به منطقه تفریحی جامه شوران محدود می‌شود.

ارتفاع روستای کوهستانی پاقلعه، از سطح دریا ۱۸۰ متر است و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل قرار دارد. میانگین بارندگی سالانه روستا ۴۸۴ میلی‏متر گزارش شده است.

 آبشار ارتفاعی در حدود ۸ متر دارد و سنگ‌های آن مملو از گلسنگ و خزه است و مناظر جالبی ایجاد کرده است.

ارتفاعات غربی و جنوبی این منطقه با جنگل‌های انبوهی از درختان سوزنی برگ و ذخیره‌‏گاه جنگلی، از زیبا‌ترین جاذبه‌های طبیعی پاقلعه محسوب می‌شوند.

آبشار پشمکی یکی ازدلنواز‌‌ترین جاذبه‌های طبیعت رامیان و بلکه استان گلستان است. مجموعه جنگل، کوه، آبشار درکنار

حیات گیاهی و جانوری این منطقه، دوستداران طبیعت را به خود فرا می‌خواند.

فصل بهار از بهترین ایام بازدید از این جاذبه زیبا است.

مسیر دسترسی

اگر مسیر گرگان به علی‌آباد و سپس به رامیان را طی کنیم، در مسیر جنوب رامیان به روستای پا قلعه خواهیم رسید.

آبشار در ۳ کیلومتری غرب روستای پاقلعه قرار گرفته است. نیمی از مسیر ۳ کیلومتر از میان مزارع روستا و نیمی دیگر در دل جنگل قرار دارد. مسیر جنگل از کنار رودخانه آبشار همراه با شیبی ملایم است.

 

منبع: کویر‌ها و بیابان‌های ایران