صدور بیش از ۱۲۶ پروانه بهره‌برداری معدنی در بهار ۹۷

آمار ۳ماهه صدور پروانه بهره‌برداری معدنی اعلام شد صدور بیش از ۱۲۶ پروانه بهره‌برداری معدنی در بهار ۹۷ در ۳ماهه نخست امسال ۱۲۶ پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده است. در این مدت تعداد پروانه‌های اکتشافی به ۲۳۵ و گواهی کشف معدنی به ۱۰۱ فقره رسید.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، آمار‌ها […]

آمار ۳ماهه صدور پروانه بهره‌برداری معدنی اعلام شد

صدور بیش از ۱۲۶ پروانه بهره‌برداری معدنی در بهار ۹۷

در ۳ماهه نخست امسال ۱۲۶ پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده است. در این مدت تعداد پروانه‌های اکتشافی به ۲۳۵ و گواهی کشف معدنی به ۱۰۱ فقره رسید.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، آمار‌ها نشان می‌دهد صدور تعداد پروانه‌های اکتشاف معدنی ۹٫۸ درصد، گواهی امضای الکترونیکی ۱۰۲٫۹، نماد الکترونیکی ۳۸٫۳ درصد، پروانه بهره‌برداری نرم‌افزار صددرصد، پروانه فنی و مهندسی ۴۰ درصد، و پروانه تحقیق و توسعه ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است .

میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در ۳ ماهه اول ۱۳۹۷ برابر با ۱۷۲٫۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۴ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر میزان کل برق مصرفی مشترکان صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در دو ماهه اول ۱۳۹۷ برابر۱۳٫۶ میلیون مگاوات ساعت با رشد ۵٫۴ درصد است.

افزایش تولید ۲۴ محصول منتخب

در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۷ از میان ۳۸ محصول منتخب صنعتی و معدنی، ۲۴ محصول رشد و ۱۴ محصول کاهش تولید داشته‌اند و در همین مدت انواع سواری با ۳۰۳٫۵ هزار دستگاه ۴٫۵ درصد فولاد خام با ۶٫۵ میلیون تن، ۷٫۹ درصد رشد تولید داشته‌اند.

تصویب حدود ۳۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی

در ۳ماهه اول ۱۳۹۷ تعداد ۱۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری، با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۹۴٫۸ میلیون دلار، به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است. در راستای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، تا پایان خرداد ۱۳۹۷ در مجمع مبلغ ۲۰۷۸۹٫۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۹۰۵۰ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.