افزایش 25 درصد موضوع معامله بعد از انعقاد قرارداد!

افزایش 25 درصد موضوع معامله بعد از ا...

آیا افزایش بیست و پنج درصد موضوع معامله بعد از انعقاد قرارداد ، موجب تغییر نصاب معامل...

امکان جایگزینی پاکت‌های مالی مناقصه بعد از بازگشایی پاکت‌های اصلی در مناقصات نفتی؟!

امکان جایگزینی پاکت‌های مالی مناقصه ...

    هیأت تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری در دادنامه شماره 134 به تاریخ ...

آیا فروش اسناد مناقصه توسط دستگاه مناقصه‌گزار قانونی است؟

آیا فروش اسناد مناقصه توسط دستگاه من...

    از آن‌جا که به موجب تبصره ماده 71 مکرر قانون محاسبات کشور؛ دریافت و پرداخت هر وجه...

ارتباط ارزیابی کیفی با تشخیص اهلیت و مقدور بودن انجام مورد معامله در تأیید صحت معاملات عمومی!؟

ارتباط ارزیابی کیفی با تشخیص اهلیت و...

     یکی از شرایط صحت عقد این است که تسلیم یا انجام مورد معامله مقدور باشد. هر چند قا...

پایگاه جامع اطلاعات مناقصات مزایدات ایران

اطلاعات جامع مناقصات و مزایدات ایران 23-09-96

اطلاعات جامع مناقصات و مزایدات ایران 23-09-96

23 آذر 1396 510
تعداد مناقصات 80 تعداد مزایدات 25 مشارکت 0 خرید خدمات0 فروش 0( به همراه فراخوان های بین المللی ) برای دریافت رایگان! اطلاعات مناقصه مزایده کلیک کنید
برای دانلود رایگان آخرین شماره راهنمای مناقصه مزایده کلیک کنید
اطلاعات جامع مناقصات و مزایدات ایران 22-09-96
22 آذر 1396 1976
اطلاعات جامع مناقصات و مزایدات ایران 21-09-96
21 آذر 1396 2052
اطلاعات جامع مناقصات و مزایدات ایران 20-09-96
20 آذر 1396 2053
اطلاعات جامع مناقصات و مزایدات ایران 19-09-96
19 آذر 1396 2144
اطلاعات جامع مناقصات و مزایدات ایران 18-09-96
18 آذر 1396 2118

معاون حمل‌و نقل وزارت ‌راه تشریح کرد

شروط اجرای مشوق‌های سرمایه‌گذاری پیمانکاران بخش خصوصی در لجستیک

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که وضعیت کشور در بخش لجستیک در حال بهبود است، گفت: با تشکیل معاونت حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی از یک ماه پیش بخش لجستیک در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش صما، مهردادتقی‌زاده با بیان این‌که مسؤولیت بخش لجستیک به این معاونت واگذار شده است، گفت: در نتیجه کارگروه لجستیک را تشکیل دادیم و با گرد هم‌آوری همه متصدیان بخش خصوصی و دولتی این حوزه، به پیگیری مشکلات و نواقص حمل‌ونقل و رفع آنها پرداختیم.

وی گفت: اقدامات مطلوبی در بخش لجستیک کشور رخ‌داده و برای شناسایی و حل مشکلات بخش لجستیک جلسات متعددی داشته و تا به امروز 66 مشکل بخش لجستیک با مشارکت پیمانکاران بخش دولتی و خصوصی برطرف شده است.

تقی‌زاده همچنین با بیان این‌که در حاضر در این حوزه آسیب‌‌ها شناسایی‌شده و ما درک مطلوبی از فرصت‌‌ها و تهدیدهای این بخش‌داریم،گفت: عزم دولت در تقویت، ارتقای و افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل جدی است بر این اساس با تشکیل معاونت حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی به دنبال کسب دستاورد‌ها بزرگ در این حیطه است

تشویق برای حضور سرمایه‌گذاران

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تعیین مشوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در لجستیک که در صورت تأیید وزیر راه و شهرسازی قابل‌اجرا خواهد بود، افزود: آیین‌نامه تأسیس مراکز لجستیک بار نیز در حال بازنگری است و پس از تصویب در شورای عالی ترابری اجرا خواهد شد.

تقی‌زاده تصریح‌کرد: مراکز لجستیک نیز مکان‌یابی شده و برای هر کریدور مدیر انتخاب کرده‌ایم که در حال حاضر اولین مدیر کریدور شمال - جنوب انتخاب ‌شده است. این مدیران صرفاً به پیگیری بحث ترانزیت پرداخته و هرچند ماه گزارش عملکرد ارایه خواهند داد.

وی در ادامه با بیان این‌که اقدامات مطلوبی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری در بخش لجستیک نیز حاصل ‌شده است، گفت: شخص وزیر راه و شهرسازی اشتیاق بالقوه‌ای برای تکمیل کریدور شمال به جنوب داشته و به دنبال جذب و حضور مؤثر کشورهای دیگر همچون روسیه در این حوزه هستیم.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از حرکت حوزه حمل‌ونقل در مسیر رونق و بهبود شرایط گفت: این رشد را می‌توانیم از حضور گسترده کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاری در پشت مرزهای کشور استنباط کنیم.

تقی‌زاده در ادامه با اشاره به پهلو گرفتن کشتی عظیم هندی در بندر چابهار گفت: این رفت‌وآمد‌ها به‌وضوح نشان می‌دهد بخش لجستیک حمل‌ونقل کشور در حال بارور شدن است. کشور هندوستان سرمایه‌گذاری خوبی در منطقه چابهار داشته و امیدواریم این نوع فرصت‌‌ها را غنیمت بشماریم.

ترانزیت موضوع مهم کشور‌های مختلف

وی همچنین گفت: با افزایش حجم کالا مدیر کریدور برای بندر چابهار خواهیم داشت که وظیفه پایش دائم و بررسی زمان، هزینه و مشکلات مسیر، برقراری ارتباط میان بازارهای دو طرف و فعالان بخش خصوصی هر 3 کشور و مسؤولان مربوطه را برعهده داشته باشند و از طریق سازمان‌های مرتبط ارتباطات را برقرار کند.

تقی‌زاده با اشاره به این‌که مسأله ترانزیت مورد توجه کشورهای مختلف قرار دارد تا ارتباطات مسیرهای ترانزیتی خود را توسعه دهند، گفت: با توجه به موقعیت خاص چابهار انتظار داریم حجم بالای کالا را به‌طور مستمر عبور دهیم و بندر چابهار بهترین مسیر برای ارتباط هند با افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.

تقی‌زاده اظهارداشت: در این زمینه، زیرساخت‌های بندری و تجهیزات وجود دارد که با حمایت سازمان بنادر و مدیرکل بنادر و دریانوردی این بندر تأمین ‌شده است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: هماهنگی با کشور‌ها انجام ‌شده اما برای استمرار این حرکت فقط توسعه زیرساخت‌ها کافی نیست بلکه باید علاوه بر موارد سخت‌افزاری، به مسایل نرم‌افزاری و مدیریتی هم توجه شود.

وی با بیان این‌که از لحاظ هزینه و زمان این مسیر باید مزیت خوبی داشته باشد. خاطرنشان‌کرد: برای رشد بیش‌تر باید نگاه جامع‌تری به مقوله توسعه ریلی داشته باشیم.

بازگشت تحریم‌ها جوسازی است

وی گفت: سیستم ریلی باید به بندر چابهار وصل شود و زمان تخلیه و بارگیری به حداقل برسد چراکه با توجه به‌پیش‌بینی افزایش ورود کشتی‌‌ها و محموله‌ها در آینده به این بندر، جاده‌ها تحمل این حجم جابه‌جایی را از لحاظ ترافیکی، بروز سوانح و مصرف سوخت نخواهند داشت.

 

وی در خصوص تأثیر بازگشت تحریم‌ها بر بخش حمل‌ونقل نیز در نهایت گفت: مسلماً ارتباط بین‌المللی در تمام کشور‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به نظر می‌رسد انعکاس صحبت‌های رییس‌جمهور آمریکا به‌صورت جوسازی است. این مورد را می‌توانیم از حضور مؤثر کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی در بخش سرمایه‌گذاری کشور ملاحظه کنیم. به ‌هر حال امیدوارم این اتفاق صورت نگیرد زیرا در بخش حمل‌ونقل ارتباط‌های خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

انتخاب سردبیر

مهم‌ترین تصمیمی که در صنعت زغال‌سنگ باید گرفته شود، قیمت‌گذاری صحیح است

مهم‌ترین تصمیمی که در صنعت زغال‌سنگ باید گرفته شود، قیمت‌گذاری صحیح است ...

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مهم‌ترین تصمیمی که در صنعت زغال‌ ...

1396-23-09
۷۹ درصد از درآمدهای شهرداری تهران غیر پایدار است!

۷۹ درصد از درآمدهای شهرداری تهران غیر پایدار است!

محمدعلی نجفی ۷۹ درصد از درآمدهای شهرداری تهران غیر پایدار ا ...

1396-23-09
مطبوعات، چشم به راه ترخیص محموله کاغذ!

مطبوعات، چشم به راه ترخیص محموله کاغذ!

کمبود تولید و افزایش قیمت جهانی، پاشنه آشیل بازار کاغذ مطبو ...

1396-23-09
خواسته بهره‌برداران معادن؛عبور از عصر بیل و کلنگ

خواسته بهره‌برداران معادن؛عبور از عصر بیل و کلنگ

خواسته بهره‌برداران معادن؛عبور از عصر بیل و کلنگ محمدقره‌د ...

1396-22-09
مناقصه لازمه خرید کالا در قراردادهای نفتی است

مناقصه لازمه خرید کالا در قراردادهای نفتی است

دفاع تمام قد زنگنه از ممنوعیت ترک تشریفات در خرید کالاهای نف ...

1396-21-09
تأمین آلومینا اصلی‌‌ترین مشکل آلومینیم المهدی

تأمین آلومینا اصلی‌‌ترین مشکل آلومینیم المهدی

مشاور مدیرعامل آلومینیم المهدی و هرمز جنوب مصرح کرد تأمین ...

1396-21-09
عدم تغییر مباحث پایه‌ای قرارداد رنو

عدم تغییر مباحث پایه‌ای قرارداد رنو

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد عدم تغی ...

1396-20-09
پرداخت 1400 میلیارد ریال وام وجوه اداره شده به طرفین قرارداد با دستگاه‌های دولتی و عمومی

پرداخت 1400 میلیارد ریال وام وجوه اداره شده به طرفین قرارداد با دستگاه‌های دولتی و عمومی ...

جزییات بودجه پیشنهادی وزارت ICT در سال 97 پرداخت 1400 میلیا ...

1396-20-09
کلاف سردرگم واردات خودرو از ممنوعیت ثبت سفارش تا افزایش تعرفه

کلاف سردرگم واردات خودرو از ممنوعیت ثبت سفارش تا افزایش تعرفه ...

کلاف سردرگم واردات خودرو از ممنوعیت ثبت سفارش تا افزایش تعرف ...

1396-19-09
افزایش 11 درصدی درآمدهای معدنی دولت در لایحه بودجه 97

افزایش 11 درصدی درآمدهای معدنی دولت در لایحه بودجه 97 ...

افزایش 11 درصدی درآمدهای معدنی دولت در لایحه بودجه 97 گروه ...

1396-19-09
واگذاری پروژه‌های دولت الکترونیک به صورتPPP

واگذاری پروژه‌های دولت الکترونیک به صورتPPP

براساس بودجه سال 97 صورت می‌گیرد واگذاری پروژه‌های دولت الک ...

1396-19-09
قرارداد اپراتوری با برنده مزایده پایانه کانتینری یک و دو بندر شهید رجایی به‌زودی منعقد می‌شود

قرارداد اپراتوری با برنده مزایده پایانه کانتینری یک و دو بندر شهید رجایی به‌زودی منعقد می‌ ...

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگوی اختصاصی با منا ...

1396-18-09